حضور حداکثری، اقتدار ملی/ استاندار لرستان:

جوانان نقش تعیین کننده‌ای در تعیین سرنوشت کشور دارند

زیویار با اشاره به اهمیت انتخابات در تعیین سرنوشت امور کشور، گفت: شما جوانان به عنوان نیروی محرکه جامعه نقش تعیین کننده‌ای در تعیین سرنوشت کشور دارید.
کد خبر: ۶۵۳۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵ - 27February 2024

جوانان به عنوان نیروی محرکه جامعه نقش تعیین کننده ایدر تعیین سرنوشت کشور دارندبه گزارش دفاع‌پرس از لرستان «فرهاد زیویار» استاندار لرستان  در دیدار با فرزندان رای اولی شهدای لرستان، با اشاره به اهمیت انتخابات در تعیین سرنوشت امور کشور، اظهار داشت: شما جوانان به عنوان نیروی محرکه جامعه نقش تعیین کننده‌ای در تعیین سرنوشت کشور دارید.

وی عنوان کرد: «انتخابات» حق تعیین سرنوشت است، در این راستا جوان باید بهترین گزینه را برای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی انتخاب کند.

استاندار لرستان با بیان اینکه کشور ما همواره فراز و نشیب‌های زیادی داشته است، اما این شهدا و مردم بوده‌اند که همیشه ایثارگری کرده‌اند و زمینه پیشرفت کشور را فراهم کرده‌اند، افزود: اصلی ترین مطلب این مملکت شهادت است، اگر شهید نباشد از کشور چه چیزی باقی می‌ماند؟

زیویار با تاکید بر اینکه «شهید» یعنی کشور، یعنی پدر و مادر، گفت: پدر و مادر کشور کسانی هستند که برای حفظ این آب و خاک جان خود را فدا کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به نقش تأثیر گذار هر رأی در سرنوشت هر فرد و جامعه، تصریح کرد: برای هر پیشرفت و توسعه‌ای در کشور تلاش‌های زیادی صورت گرفته است، نباید بگوییم «به من چه». وقتی جلو را نگاه می‌کنیم باید نیم نگاهی هم به پشت سر داشته باشیم که چه تلاش‌هایی صورت گرفته، چه خون شهدایی ریخته شده و…

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه نباید بگوییم رأی «یک کاغذ بیشتر نیست»، بلکه یک حق و سرنوشت کشور است راجع به آن فکر کنیم، ادامه داد: یک نماینده به خاطر جایگاه نظارتی که دارد و همچنین تصویب قوانین، در مقابل همه مسائل کشور مسئول است چون برای کشور قانون تصویب کند، جهت کشور را تعیین کند.

در این نشست هر کدام از فرزندان شهدا به بیانی مردم را به حضور پرشور در انتخابات یازدهم اسفندماه فراخواندند.

«یزدان بیرانوند» فرزند شهید «حسین بیرانوند» در این جلسه با بیان اینکه من یا هر جوان دیگری که در این شهر زندگی می‌کند تنها یک انتظار از نماینده داریم و آن هم ایجاد شغل برای جوانان است، اظهار داشت: نمایندگان با تصویب قوانین در مجلس شورای اسلامی به گونه‌ای ایفای نقش کنند که موجب ایجاد اشتغال در لرستان شود.

وی عنوان کرد: نرخ بیکاری در لرستان خیلی بالا است و جوانان استان برای پیدا کردن فرصت شغلی مجبور به رفتن به استان‌های صنعتی دیگر شده‌اند.

این رأی اولی خرم آبادی در ادامه سخنان خود، گفت: در انتخابات پیش رو هم باید افراد خوب و اصلح را از هر لحاظی انتخاب کنیم.

فرزند شهید بیرانوند با تاکید بر اینکه یک نماینده باید دلسوز مردم باشد، افزود: یک نماینده باید توانایی حل مشکلات مختلف شهر و حوزه انتخابیه خود را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه یک نماینده باید به گونه‌ای عمل کند که شاهد پیشرفت شهر در همه حوزه‌ها باشیم، تصریح کرد: یک نماینده باید به گونه‌ای عمل کند که نرخ بیکاری در لرستان کاهش پیدا کند.

نیلوفر عبدالهی فرزند شهید داوود عبدالهی نیز در این جلسه با بیان اینکه خیلی خوشحالم که امروز در این جمع حضور دارم، اظهار داشت: ما میراث شهیدان هستیم، ریشه در شهدا داریم.

وی ادامه داد: ما جوانان با حضور خود در انتخابات و رأی دادن انتخاب می‌کنیم که سرنوشت ما چگونه رقم بخورد.

این رأی اولی خرم آبادی با تاکید بر اینکه نقاط ضعف و قوت شهر خود را باید بدانیم و به کسی رأی بدهیم که بتواند نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را ارتقا دهد، گفت: در این راستا باید در مورد کاندیداها تحقیق کنیم.

فرزند شهید عبدالهی در ادامه سخنان خود با اشاره به تأثیر گذاری رأی هر فرد در انتخابات پیش رو و همچنین تعیین سرنوشت کل جامعه، بیان داشت: کسی که انتخاب می‌شود هم قطعاً در مقابل رأی‌ای که اخذ کرده وظایفی بر عهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه ما همه در پیشرفت و توسعه شهرمان باید مسئولیت پذیر باشیم، افزود: پدر من اگر شهید شده، اما مسیری برای من باز شده تا بدانم هدف من چیست؟ قطعاً هدف من ادامه راه پدرم است و نباید از مسیر خارج شوم.

امیر رضا ماهرو بختیاری فرزند پاسدار شهید حمید ماهرو بختیاری نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات دینی است که همه ما باید ادا کنیم، اظهار داشت: کسانی که رأی نمی‌دهند موجب می‌شود کسانی دیگر و بر اساس شاخص‌های غیر علمی و کارشناسی به جای آنها رأی بدهند.

وی عنوان کرد: در نهایت اگر ما رأی ندهیم، دیگران برای ما تعیین تکلیف می‌کنند.

فرزند شهید ماهرو بختیاری در ادامه با تاکید بر اینکه اولین چیزی که نمایندگانی منتخب باید مدنظر داشته باشند، همین خون ریخته شهدا است، بیان داشت: در چند سال گذشته متأسفانه اتفاقی رخ داده که به اولین کسانی که بی حرمتی شده، همین شهدا هستند.

این رأی اولی خرم آبادی بیان کرد: نمایندگان و مسئولان باید کاری کنند که مشکلات سخت اقتصادی مردم کاهش پیدا کند و این شرایط بهبود پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه در این راستا نمایندگان در وهله اول به فکر مردم باشند، افزود: شاید در دوره‌های گذشته خیلی از ما از سر طایفه گرایی رأی داده‌ایم، اما امسال باید به کسی که لایق و شایسته باشد رأی بدهیم، حتی اگر رأی ما اثری نداشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار