در راه فتح قله‌ایم/ یادداشت

راهیان نور؛ ابزار جهاد تبیین نسل جوان

حضور چشمگیر هر ساله جوانان کشورمان در سفر معنوی راهیان نور فرصت بسیار مناسب و مغتنم برای تحقق جهاد تبیین و روشنگری است تا ابهامات این نسل‌ پرسشگر برطرف شود.
کد خبر: ۶۵۴۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 05March 2024

.گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس _ سمانه حسن‌خانی؛ دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و ایثار‌های ملت بزرگ ایران است که توانستند با دست خالی در برابر حمله نابرابر رژیم بعث عراق ایستادگی کرده و سرانجام پس از هشت سال به پیروزی رسیدند.

این دوران مکمل و استمرار بخش معنویت انقلاب اسلامی و اوج تجلی فضیلت‌های دینی و کرامت‌های والای انسانی است.

برجسته‌ترین معیار‌ها و شاخص‌های ارزش‌های متعالی اسلامی با رزمندگان شجاع ایران در دوران جنگ تحمیلی به تصویر کشیده شد و حماسه‌ای شکوهمند را آفریدند.

لحظه به لحظه زندگی شهدای هشت سال دفاع مقدس برای نسل امروز و فردا مخصوصا جوانان درس ایستادگی، خودسازی، مقاومت، ولایت‌پذیری، عزت و استقلال است.

نسل امروز در قبال شهدای هشت سال جنگ تحمیلی مسئول است، چون آزادی و آرامش امروزش را مدیون شهداست و باید راه، منش و اندیشه‌های این شهدا را در زندگیش به کار گیرد تا موفق شود. جوانانی که هر سال در اردوهای راهیان نور شرکت می‌کنند باید  دستاوردها، درس‌ها و عبرت‌های آن دوران را برای تداوم مسیر درست انقلاب اسلامی مرور کنند.

حضور چشمگیر هر ساله مردم به‌ویژه جوانان کشورمان در این سفر معنوی، فرصت بسیار مناسبی برای تحقق جهاد تبیین و روشنگری است؛ چون همواره جهاد تبیین یکی از موضوعات مورد تاکید مکرر رهبر انقلاب اسلامی است و چه فضایی بهتر از اردو‌های راهیان نور که جوانان با حضورشان در این مکان مقدس پاسخ شبهات و ابهامات خود را خواهند گرفت.

ازجمله یکی از مواردی که در چند سال اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، جنگ ترکیبی دشمنان این سرزمین است که وقتی با جنگ تحمیلی ایران و عراق مقایسه می‌شود اشتراکات و افتراقش به راحتی برای نسل پرسشگر امروز مشخص می‌شود.

در دوران دفاع مقدس رژیم بعث عراق با جنگ‌افزار‌ها و تسلیحات خریداری شده از برخی ابرقدرت‌ها به میدان آمد، اما در جنگ ترکیبی انواع زیادی از مؤلفه‌های قدرت توأمان و هماهنگ شامل جنگ‌های شناختی، رسانه ای، سایبری، اقتصادی، نیابتی، اطلاعاتی و سیاسی بود.

محور اصلی کار دشمن بر نارضایتی مردم قرار گرفت و هدف اصلی غرب از تحمیل جنگ ترکیبی، تجزیه ایران به اجزای متعددی بود تا بتوانند قومیت‌های ایرانی را در برابر یکدیگر قرار دهند. در دفاع مقدس دشمن از عملیات روانی بهره می‌گرفت، اما در جنگ ترکیبی تمرکز اصلی دشمن بر جنگ شناختی قرار داشت و در اغتشاشات سال گذشته تعداد پیام‌های جعلی منتشره در فضای مجازی بیش از ۵۰۰ میلیون ذکر شده است.

در دفاع مقدس، ملت ایران تاوان استقلال خود را پرداخت، در جنگ ترکیبی هدف دشمنان ملت ایران گرفتن انتقام از پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه‌های مختلف و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی زدن نقاط قوت کشور بود.

پس بنابراین جوانان دهه هشتادی و نودی باید بدانند در هر شرایطی دشمن وجود دارد و به دنبال نابودی حق و حقیقت است و حتی این باور باید در مردم و مسئولان باشد که دشمن دیروز با ابزار نظامی به میدان کارزار آمد و امروز با ابزار فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به قصد براندازی و تغییر ماهیت نظام آمده است.

نسل امروز نباید فراموش کند که اگر در هر شرایط سختی و با کمترین امکانات بود اگر ایمان و توکل به خدا داشته باشد، مقاومت و پیروزی نصیبش خواهد شد؛ که این مورد در دوران دفاع مقدس مشهود بود.

باید این واقعیت را همه مردم ازجمله جوانان بدانند که گاهی فتنه‌گران داخلی زمینه تجاوز دشمنان خارج نشین را فراهم می‌کنند؛ در دوران جنگ تحمیلی جریاناتی همچون منافقین، بنی صدر خائن، کودتا‌ها و ... در ابتدای انقلاب اسلامی فتنه‌ها کردند و این اقدامشان زمینه را برای جرأت دادن دشمن به حمله نظامی به کشورمان ایجاد کرد.

امروز هم اگر دشمن همواره به فکر براندازی نظام جمهوری اسلامی و رسیدن به افکار شومش است به واسطه زمینه‌سازی برخی از فتنه‌گران داخلی است که باید جوانان  در مقابل اين مورد هم هوشیار بوده و آگاهی خود را افزايش دهند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار