حدادعادل در اختتامیه جایزه کتاب سال دفاع مقدس:

نشر آثار دفاع مقدس جلوه‌ای از جهاد تبیین/ انقلاب اسلامی واقعه ای تمدن‌ساز در جهان معاصر است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نشر آثار دفاع مقدس بخشی از جهاد تبیین است که رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان پادزهر و باطل السحر در برابر تحریف دشمن مطرح کردند.
کد خبر: ۶۵۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹ - 05March 2024

حدادعادل: دفاع مقدس یک قطعه زرین تاریخ انقلاب اسلامی است/ انقلاب اسلامی یک واقعه بزرگ و تمدن ساز در جهان معاصر استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «غلامعلی حدادعادل» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در آیین اختتامیه بیست و یکمین دوره جشنواره انتخاب کتاب دفاع مقدس (جایزه کتاب سال دفاع مقدس) که صبح امروز (سه‌شنبه) در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: مجالس و محافل دفاع مقدسی با نام شهیدان عزیزمان جاذبه عجیبی دارد.

حدادعادل با اشاره به تناسب ادبیات دفاع مقدس با فرهنگستان زبان و ادب فارسی افزود: موضوع ادبیات دفاع مقدس مهم است و در فرهگستان زبان و ادب فارسی جایگاه ویژه‌ای دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، انقلاب اسلامی را یک واقعه بزرگ و تمدن ساز در جهان معاصر برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی چهره سیاسی و فرهنگی جهان را تغییر داد و دفاع مقدس یکی از آثار و برکات انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس یک قطعه زرین و افتخار آمیز در تاریخ ایران اسلامی است که می‌تواند برای نسل‌های مختلف جامعه الهام بخش باشد.

حدادعادل با بیان اینکه دشمن درصدد است نسل جوان را نسبت به انقلاب اسلامی ناامید کند، افزود: دشمنان انقلاب اسلامی همواره تلاش کردند ناامیدی را به جای امید بنشانند و این راهبرد دشمنان است. اگر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی دقت کنید، می‌بینید که معظم‌له همواره بر ایمان و امید تاکید دارند.

وی ایمان و امید را نقطه مقابل راهبرد دشمن دانست و ادامه داد: جنگ تحمیلی و دفاع مقدس سرچشمه امید بود که یک ملتی با دست خالی با دشمن تا بن دندان مسلح مقابله و ایستادگی کرد و حتی یک وجب از خاک مقدس کشورمان به دست دشمن بعثی نیفتاد.

حدادعادل با بیان اینکه مجاهدت‌ها و رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس باید به نسل‌های مختلف جامعه بازگو شود، افزود: خاطرات دفاع مقدس همچون استخراج ماده در معدن است که از دل آن یک صنعت بالادستی، میان دستی و پایین دستی تولید می‌شود و اینجاست که تدوین کتاب‌های خاطرات دفاع مقدس معنا پیدا می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلح نظام با تاکید بر اینکه خاطرات دفاع مقدس به لحاظ فرهنگی تولید ماده اولیه صنعت بالادستی برای ایمان و امید در جامعه است، یادآور شد: به برکت انقلاب اسلامی اندیشه، ایمان، امید و فرهنگ دفاع مقدس فراتر از مرز‌ها رفته و جبهه مقاومت در برابر دشمنان خوش درخشیده و آن‌ها را زمین گیر کرده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در جهان تاثیرگذار شده است، گفت: امروزه مقاومت اسلامی با الهام از انقلاب اسلامی بسیار توانمند شده است. پرداختن به ارزش‌ها و واقعیات دفاع مقدس جای کار زیادی دارد و این یک میدان وسیعی برای ادبیات و منشاء تولید شعر، فیلم، سریال و ... است.

حدادعادل با بیان اینکه نوشتن خاطرات شهدا برابر با نوشتن برگی از تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است، یادآور شد: با کتاب‌های دفاع مقدس می‌توان بنای باشکوه دفاع مقدس را محکم ساخت و از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همه کسانی که پس از جنگ تحمیلی راوی شده تا واقعیات دفاع مقدس را ماندگار کنند قدردانی می‌کنم. 

وی یکی از جلوه‌های جهاد تبیین را نشر آثار دفاع مقدس دانست و تاکید کرد: نشر آثار دفاع مقدس بخشی از جهاد تبیین است که رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان پادزهر و باطل السحر در برابر تحریف دشمن مطرح فرمودند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها