رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین:

۱۶ شرکت دانش بنیان در مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین فعالیت می‌کنند

«زینالی» گفت: برای ایجاد بستر فعالیت برای دانشجویان مرکز رشد، ۱۶ شرکت دانش بنیان فعال در مراکز رشد داریم همچنین ۳۶ مرکز فناوری و دوازده هسته فناور نیز در این حوزه فعال هستند.
کد خبر: ۶۵۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸ - 05March 2024

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، پنجمین همایش جهادگران علم و فناوری استان قزوین با حضور سردار رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، سرهنگ امیری مقدم مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، عبدیان رئیس اتاق بازرگانی قزوین، رؤسای دانشگاه‌های استان و مدیران حوزه صنعت در سالن علامه امینی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

‌زینالی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در این مراسم با ارایه عملکرد حوزه پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بیان داشت: پژوهش این روزها نباید سربار باشد بلکه باید علاوه بر درآمدزایی در نهادینه کردن فرهنگ در جامعه نیز نقش آفرین باشد.

وی گفت: سند تعالی دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۰ رقم خورد و در این دو سال تمام عملکردهای پژوهشی طبق برنامه ای که از قبل دیده شده به صورت کاملا هدفنمند پیش می رود.

زینالی اضافه کرد: برای تسری این سند به دانشگاه های کشور، هفت سند بالادستی را در نظر گرفتیم و برای اینکه بتوانیم برنامه‌های خود را هدفمند پیش ببریم، دانشگاه آزاد پنج رویکرد را مطرح کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به این پنج رویکرد عنوان کرد: چرخش تحول آفرین از آموزش حافظه محور به یادگیری عمیق، چرخش تحول آفرین از عرضه مقاله گرایی غیر هدفمند در پژوهش به تقاضا محوری، رویکرد سوم چرخش تحول آفرین از رشد کمی به توسعه کیفی دانشگاهی، چرخش تحول آفرین از اقتصاد شهریه محور به پایداری اقتصادی مبتنی بر درآمدزایی چرخش تحول آفرین از ناکارآمدی فرهنگی به هویت ارزش مدار پنج رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برای پیشبرد اهداف است.

وی افزود: برای دستیابی به این امر ده بسته کاری که تمام ابعاد فرهنگی، اقتصادی، آموزشی، تربیتی و پژوهشی را در برمی گیرد، برای این امر برنامه های هدفمند قرار دادیم و از سال گذشته برنامه های هدفمند ما اجرایی شد.

زینالی عنوان کرد: برای ایجاد بستر برای دانشجویان مرکز رشد، ۱۶ شرکت دانش بنیان فعال در مراکز رشد داریم همچنین ۳۶ مرکز فناوری و دوازده هسته فناور نیز در این حوزه فعال می باشند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به دستاوردهای پژوهشی گفت: سه سرای نوآوری هوش مصنوعی و صنایع غذایی و لجستیک در قزوین و یک فضای مکانیزاسیون کشاورزی در تاکستان ایجاد کردیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها