نماینده مجلس خبرگان رهبری:

طهارت اقتصادی و عدالت باید در کشور محقق شود

آیت‌الله حسینی خراسانی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر طهارت اقتصادی و عدالت، گفت: این موارد باید در کشور محقق شود.
کد خبر: ۶۵۵۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹ - 05March 2024

طهارت اقتصادی و عدالت باید در کشور محقق شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، آیت‌الله حسینی خراسانی که به عنوان ناطق سیزدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم سخن گفت با اشاره به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسالمی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور پرشکوه ملت با نجابت ایران اسلامی در روز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در پای صندوق‌های رأی، همراه با تحقق یافتن راهبرد‌های رهبری حکیم و از جمله موضوع بسیار با اهمیت امنیت که یک پدیده مهم در این شرایط است را به عنوان یک نعمت الهی قدر می‌نهیم و این رویداد مهم سیاسی، ملی، ایمانی و انقلابی را به ملت بزرگ و به رهبر عزیز، صمیمانه تبریک می‌گوییم.

 آیت‌الله حسینی خراسانی، ضمن طلب رحمت و مغفرت برای اعضای ممجلس خبرگان رهبری که در فاصله اجلاس قبلی و این اجلاس در گذشته اند، درگذشت آن‌ها را به اعضای مجلس خبرگان رهبری و مردم استان‌هایی که این بزرگواران نمایندگی آن‌ها را بر عهده داشتند تسلیت گفت.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به تبیین نسبت میان سیاست و دیانت پرداخت و گفت: همه در کلمات فیلسوفان اعم از حکمت مشاء، اشراق و متعالیه و هم در سخنان متکلمین و هم در بیانات فقهاء از جمله صاحب جواهر، آیت‌الله بروجردی، بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی و هم در سخنان رهبر معظم انقلاب به این موضوع اشاره شده است.

آیت‌الله حسینی خراسانی با اشاره به این که برخی بر این باورند که دیانت و سیاست هیچ ارتباطی با هم ندارند و اهل دیانت نباید در سیاست وارد شود که شاید این همان تباین باشد، برخی سیاست را فی الجمله پذیرفته‌اند که باید همراه با شریعت و دیانت باشد و برخی هم تصریح بر عینیت دیانت و سیاست کرده اند که در کلام بزرگانی، چون سید جمال الدین اسد آبادی، کاشف الغطا، شهید مدرس و امام خمینی این مورد قابل مشاهده است و این مطلب در بیانات مقام معظم رهبری در یکی از دیدار‌های اعضای مجلس خبرگان رهبری با ایشان مورد تصریح قرار گرفته و ایشان مجلس خبرگان رهبری را مظهر زنده آمیختگی دین و سیاست بر شمرده اند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که حضرت آیت‌الله بروجردی (ره) و حضرت امام خمینی (ره) به طور مکرر تصریح داشته اند که بخش اعظم مسائل اسلامی، احکام سیاسی است، گفت: صاحب جواهر از سوی دیگر، تصریح و تکرار و تأیید دارند که مسائل سیاسی با احکام سیاست، متفاوت است.

آیت‌الله حسینی خراسانی با ذکر برخی از موارد مطرح شده توسط بعضی فلاسفه، سیاست را نسبت به شریعت به مثابه عبد نسبت به مولا معرفی کرد و گفت: اگر این عبد، از مولای خود که شریعت است اطاعت کند ظاهر عالم، شبیه باطن عالم خواهد بود و اگر این گونه نباشد همه چیز فرو می‌پاشد.

نماینده مردم استان خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری که امروزه سکاندار عرصه سیاست در کشور ماست از همه سران کشور‌های دیگر برتر است و وجود شریف ایشان نعمتی است که باید قدر آن را بدانیم.

آیت‌الله حسینی خراسانی با اشاره به اینکه سیاست باید با هدف تحقق حاکمیت دینی در خدمت شریعت و دیانت باشد افزود: از اهم ارکان دینی، عدل است و آنچه در ۱۱ اسفند امسال رخ داد پایداری مردم به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و وفاداری به رهبری حکیم و عزیز انقلاب است، لذا باید طهارت اقتصادی و عدالت که رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر آن تأکید دارند به طور ویژه از سوی مسؤولان باید در جامعه محقق شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار