سردار رادان:

مردم در امتحان انتخابات سرافراز بیرون آمدند/ رزمندگی در جبهه‌های مختلف ادامه دارد

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: مردم در امتحان انتخابات سرافراز بیرون آمدند و این از اثر وجودی شهداست.
کد خبر: ۶۵۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷ - 07March 2024

مردم در امتحان انتخابات سرافراز بیرون آمدندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی کشور امشب (پنج‌شنبه) در یادواره شهیدان «مهدی و حمید باکری» که در سالن بزرگ وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه یکی از اثر وجودی شهدا این است که عده‌ای با برگزاری یادواره‌های شهدا بر سر سفره آن‌ها شریک شوند، اظهار داشت: باید از شهیدان باکری تشکر کنیم که اجازه دادند امشب مهمان سفره آن‌ها باشیم؛ این اثر وجودی شهداست؛ شهدایی که هیچ وقت تمام‌‌شدنی و از یاد رفتنی نیستند.

سردار رادان با تأکید بر اینکه مردم در امتحان انتخابات سرافراز بیرون آمدند و این نیز از اثر وجودی شهداست، تصریح کرد: اسفند در دفاع مقدس، ماه عجیبی بود و عملیات‌های غرورآفرینی نظیر «خیبر»، «بدر»، «کربلای پنج» در این ماه به‌وجود آمدند که خلق این حماسه‌ها بدون رمز و راز نبوده است.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه در اسفندماه به سوگ شهادت فرماندهان بزرگی همچون همت، خرازی، باکری و تجلایی نشستیم، گفت: اسفند دورانی را در خود رقم زد تا در پایان سال، احسن الحال را برای ما رقم بزند که این هم از اثر وجودی شهداست.

سردار رادان ادامه داد: وقتی دل دگرگون شود، در حقیقت احسن الحال رقم می‌خورد و در مراسم شهدا از تشییع تا تدفین و تکریم، خداوند احسن الحال را برای دل مردم رقم می‌زند؛ چراکه دل مردم در این مراسم‌ها تکان می‌خورد؛ برای همین جوانان ما در راهیان‌نور مشتاقانه سر و صورت خود را به خاکی می‌ستایند که شهدا بر روی آن‌ها قدم زدند که این موضوع نیز از اثر وجودی شهداست.

وی با تأکید بر اینکه شهدا جاودانه و زنده هستند و از یاد نمی‌روند؛ چراکه شهدا کربلایی و عاشورایی می‌شدند تا کربلا بیافرینند و عاشورا خلق کنند، گفت: برای همین است که خاک‌هایی که در آن عملیات شد، هرکدام یک کربلا و هر عملیات نیز یک عاشورا شد.

سردار رادان با تأکید بر اینکه رزمندگان باید خود را عرضه کنند تا جاودانه شوند، بیان داشت: رزمندگان ما زمانی که پا به عرصه انقلاب اسلامی گذاشتند، بایستی سه خصلت را در خود زنده و آماده می‌کردند که این سه خصلت رزمندگان ما را پیشکسوت و شهدای ما را جاودانه کرد.

وی با بیان اینکه اگر ما می‌خواهیم در مسیر شهدا قرار بگیریم، باید «راه و رسم»، «رمز و راز» و «اثر وجودی شهدا» را دریابیم، گفت: شهدا پذیرفتند که امت باشند و ما نیز باید رهرو این مسیر باشیم یعنی بپذیریم که امت باشیم. شهدا بعد از اینکه پذیرفتند امت باشند، امام خود را یافتند و گوش به فرمان امام خمینی (ره) بودند.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه، این ملت امام‌پرور و امام‌دار، مکتب خود را از مکتب عاشورا و مسیر کربلا و آزادگی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می‌گیرند، بیان داشت: چون حضرت اباعبدالله الحسین (ع) همیشه زنده هستند، شهدای ما نیز همیشه تاریخ زنده هستند.

سردار رادان تأکید کرد: نباید حماسه‌های شهید «مهدی باکری» را در ارومیه خلاصه کنیم؛ این شهید والامقام در نقده و ارتفاعات غرب کشور و زمستان سخت آن، سختی را به‌گونه‌ای پشت سر گذاشت که گویا هرسختی برای او حلاوت و راحتی است و گرمای طاقت‌فرسای جنوب نیز در برابر عزم وی سر تسلیم خم کرد.

وی با بیان اینکه شهید مهدی باکری با وجود این‌که شهردار بود؛ اما خود را خدمتگزار مردم می‌دید، گفت: راز موفقیت در مکتب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) امتی است که همواره خود را خدمتگزار می‌بیند.

سردار رادان بیان داشت: وقتی حمید باکری شهید شد، مهدی باکری نگذاشت تا فقط پیکر او بازگردد؛ چراکه از مکتب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) الگو گرفته بود و وقتی نمی‌توانست همه شهدا را برگرداند، همانگونه عمل کرد که امام حسین (ع) درباره پیکر حضرت ابوالفضل (ع) عمل کرده بود.

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اینکه نباید سه بعد امت بودن، امام داشتن و مکتب داشتن را فراموش کنیم، گفت: کسانی که در برابر رزمندگان مدافع حرم می‌جنگند، امامی از جنس پست‌ترین انسان‌ها را انتخاب کرده بودند؛ اما امام رزمندگان مدافع حرم از جنس مکتب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است؛ بنابراین می‌توان جنگید؛ اما در کدام جبهه بودن مهم است.

سردار رادان با اشاره به اینکه کسی که امام نداشته باشد، برای خودش امام می‌شود، برای خودش مکتب ایجاد کرده و برای خودش فتوا می‌دهد، اظهار داشت: شهید مهدی باکری نام لشکری که فرماندهی می‌کرد را «عاشورا» نهاد؛ حکایت رزمندگان و شهدای ما، همانی است که عاشورایی‌ها و حسینی‌ها باید باشند و همانی است که مردم از آن‌ها اثر وجودی می‌گیرند.

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اینکه امروز جنگ و رزمندگی در جبهه‌های مختلف همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: امروز دشمن، همچنان دشمنی می‌کند، تحریم و فتنه می‌کند و می‌خواهد همه حرم‌ها را در تسخیر خود دربیاورد؛ بنابراین رزمنده باید بپذیرد که امت باشد، امام داشته باشد و از مکتب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پیروی کند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار