سیاستمدار مطرح فرانسوی: دولت فاشیست نتانیاهو در حال نسل‌کشی است

نامزد انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه و دبیر حزب کمونیست این کشور در بازگشت از سفر خود به بیت‌المقدس و رام‌الله، گفت: در باریکه غزه نسل‌کشی در جریان است و «دولت راست افراطی فاشیست بنیامین نتانیاهو با گرسنگی دادن و ترور فلسطینیان ایجاد یک کشور بزرگ اسرائیل را شتاب می‌بخشد.»
کد خبر: ۶۵۶۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰ - 11March 2024

سیاستمدار مطرح فرانسوی: دولت فاشیست نتانیاهو درحال نسل‌کشی استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، فابین روسل (Fabien Roussel) دیروز یکشنبه در مصاحبه با رادیو اروپ ۱ (Europe ۱) و شبکه خبری س‌ِنیوز (CNews) فرانسه، وضعیت در سرزمین فلسطین را با سارایوو (جنگ بوسنی) و گتوی ورشو (که گفته می‌شود دستکم ۲۵۴ هزار نفر از ساکنان این منطقه در تابستان ۱۹۴۲ به اردوگاه مرگ تربلینکا نازی‌ها فرستاده شدند) مقایسه کرد.

این سیاستمدار مطرح فرانسوی اضافه کرد: ما از خطر نسل‌کشی سخن می‌گوییم؛ آنچه من شنیدم و می‌بینم این است که ما به سمت نسل‌کشی پیش می‌رویم. این [شرایط] در جریان است.

وی با تاکید بر اینکه «دولت بنیامین نتانیاهو درحال حذف ملت فلسطین در غزه است»، شرایط حاکم بر جمعیت ۲ میلیون و یکصد هزار نفری این باریکه را «بمباران و گرسنگی» در سرزمینی «بسته» و جایی که «هیچ کمک بشردوستانه‌ای وارد نمی‌شود» و با خطر «همه‌گیری» مواجه است، توصیف کرد.

روسل گفت: «دولت راست افراطی فاشیست نتانیاهو با "گرسنگی دادن و ترور فلسطینیان" ایجاد یک کشور بزرگ اسرائیل را شتاب می‌بخشد.»

رسانه‌های فرانسوی با بازتاب گسترده سخنان این سیاستمدار چپ، یادآوری کردند که در ماه ژانویه، دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ) از رژیم صهیونیستی اسرائیل خواست که از هرگونه اقدام احتمالی نسل‌کشی جلوگیری کند و اجازه دسترسی به کمک‌های بشردوستانه را به باریکه غزه بدهد.

اظهارات روسل در حالی مطرح می‌شود که اریک کوکرل (Éric Coquerel) نماینده پارلمان فرانسه نیز که به تازگی به همراه هیاتی از قانونگذاران این کشور از گذرگاه رفح بازدید داشت، تاکید کرد که در نوار غزه نسل‌کشی در جریان است.

رژیم صهیونیستی با حمایت تمام قد غرب و برای تلافی حملات غافلگیرکننده نیرو‌های مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه انداخته است. این رژیم تمام گذرگاه‌های این باریکه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۱ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۲ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار