با حضور نماینده ولی فقیه در سمنان انجام شد؛

برگزاری همایش توانمندسازی تشکل‌های ایثارگری

اولین همایش توانمند سازی تشکل‌های شاهد و ایثارگر استان سمنان با حضور حضرت حجت الاسلام و المسلمین "مطیعی"، نماینده، ولی فقیه و امام جمعه سمنان با هدف شناسائی ظرفیت‌ها و توانمندی مدیریتی تشکل‌های مردمی حوزه ایثار و شهادت برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸ - 17March 2024

برگزاری همایش توانمندسازی تشکل‌های ایثارگری استان سمنانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اولین همایش توانمندسازی تشکل‌های ایثارگری استان سمنان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «مرتضی مطیعی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان، «حسین شکرویان» مدیر کل بنیاد استان، معاونان ستاد استان و جمعی از نمایندگان تشکل‌های مختلف ایثارگری شب گذشته (شنبه) در سالن جلسات موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار سمنان برگزار شد.

در این نشست نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان طی سخنانی اظهار داشت: تشکل‌های ایثارگری به عنوان حلقه وصل و پل ارتباطی میان بنیاد و جامعه معزز ایثارگری هستند که باید برای تحقق اهداف سازمانی بنیاد، تسریع و تسهیل در ارائه خدمات بیش از پیش تقویت شوند.

حجت‌الاسلام مطیعی با اشاره به لزوم پیش بینی آموزش‌های بروز و موثر در این زمینه خاطر نشان کرد: برای حل و فصل مشکلات ایثارگران، ارتقاء جایگاه ارزشی آنان و بهبود خدمت رسانی به این عزیزان باید به کمک بنیاد شتافت تا ایثارگران نیز با دسترسی آسان‌تر به تشکل ها، حرف خود را به گوش مسئولان رسانده و مطالبه گری کنند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کاستن از هجمه‌های ضد فرهنگی دشمنان تاکید کرد و گفت: تشکل‌های ایثارگری در راستای تقویت ایمان، آگاهی، مشارکت مردم و خلق و تولید سرمایه اجتماعی نقشی بسزا و کم نظیر دارند لذا با قدردانی از این فرصت طلائی با نگاهی تحولی و استقبال از نظرات سازنده اهل فن باید بدنیال تقویت این تشکیلات باشیم.

حجت‌الاسلام مطیعی برنامه ریزی منسجم، مدون و آینده نگرانه توام با نیاز سنجی دقیق برای آموزش‌های نوین با بهره گیری از تجارب اهل فن و اساتید برای شکوفایی، بالندگی و تعالی تشکل‌ها را از بنیاد خواستار شد.

حسین شکرویان مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در ابتدای این جلسه طی سخنانی با اشاره به رویکرد‌های تحولی و اهدف کلان بنیاد بویژه در حوزه ایثار و شهادت گفت: تقویت و توانمند سازی تشکل‌های ایثارگری به عنوان پل ارتباطی میان بنیاد و جامعه هدف، مصداق بارز نگاه تحولی مدیران کلان بنیاد است.

وی یادآور شد: تشکل‌ها از گذشته نقش بسیار موثری در خدمت رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران داشته اند و بازوان توانمند بنیاد در مسیر خدمت رسانی کیفی هستند و بر این اساس در نظر داریم کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید و صاحب نظران با هدف آشنائی با اصول برنامه ریزی راهبردی برای سازمان‌های مردم نهاد، آشنائی با اصول توانمند سازی، ایجاد رشد، پویایی و شتاب و مبانی ارتباطات انسانی در سال آینده برگزار کنیم.

مدیر کل بنیاد تصریح کرد: قشر ایثارگر نسبت به سایر اقشار در امور خیریه همواره یک گام جلوتر است و حضور خیرین و اهداء کنندگان اعضا در میان جانبازان و ایثارگران برگرفته از نگاه معرفتی و بینش و سلوک انسانی و اخلاقی این قشر ارزنده است که در روزگاری، از جان و جوارح وجودی خویش گذشتند و امروز نیز به فراخور مفتضیات از اموال و دارائی خود در راه رضای خداوند و خشنودی همنوعان خود انفاق می‌کنند و این امر زیباترین تجلی ایثار در ایثار است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار