آیا رفح قتلگاه جدید فلسطینیان آواره خواهد شد؟

تصویب حمله ارتش رژیم صهیونیستی از سوی نتانیاهو برای حمله به رفح، نگرانی‌های بین‌المللی در مورد شکل‌گیری فاجعه انسانی گسترده در این منطقه را به شدت افزایش داده است.
کد خبر: ۶۵۷۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ - 18March 2024

آیا رفح قتلگاه جدید فلسطینیان آواره خواهد شد؟به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دیروزجمعه ۲۵ اسفند در بیانیه‌ای جدید اعلام کرد که او طرح ارتش این رژیم برای حمله احتمالی به شهر رفح را تایید کرده است.

چند هفته قبل «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که عملیات زمینی ارتش این رژیم در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه یعنی شهر رفح احتمالاً ظرف دو هفته آینده آغاز می‌شود.

این بیانیه اشاره‌ای به زمان‌بندی این حمله نکرده و در عین حال گفته است نیرو‌های ارتش این کشور در حال آماده‌سازی برای عملیات و تخلیه جمعیت از رفح هستند.

پس انتشار بیانیه دفتر نتانیاهو، برخی از روزنامه‌های این رژیم ازجمله روزنامه تایمز اسرائیل در واکنش به این حمله احتمالی نوشت که به نظر می‌رسد هدف نتانیاهو از صحبت کردن درباره عملیات رفح بیشتر تحت فشار قرار دادن حماس برای موافقت با توافق مبادله اسرا است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی و روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز در قریب‌الوقوع بودن حمله به رفح تشکیک ایجاد کرده‌اند.

این دو رسانه گزارش داده‌اند علی‌رغم اعلامیه نتانیاهو عملیات در رفح قریب‌الوقوع به نظر نمی‌رسد.

دولت آمریکا که مخالف حمله رژیم صهیونیستی به رفح است پس از انتشار بیانیه دفتر نتانیاهو، بار دیگر بر مواضع قبلی این کشور تاکید کرد و اعلام نمود که با حمله احتمالی اسرائیل به رفح، بدون طرح معتبری برای حفاظت از جان غیرنظامیان، مخالف است.

سازمان ملل هم از تبعات بسیار بد حمله به رفح از سوی نتانیاهو ابراز نگرانی کرد چرا که حمله اسرائیل به رفح می‌تواند رقم‌زننده یک فاجعه جدید و نسل کشی تازه باشد. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه روز جمعه اعلام کرد که شمار شهدای جنگ در غزه به ۳۱۴۹۰ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۳۴۳۹ نفر افزایش یافته است. بیش از ۸۰۰۰ نفر نیز همچنان مفقود و زیر آوار هستند.

کشور‌های مختلف و نهاد‌های بین المللی هشدار داده اند که حمله گسترده رژیم صهیونیستی به رفح موجب شکل گیری فاجعه انسانی جدید دراین شهر که نزدیک به ۱/۵ میلیون فلسطینی آواره را در خود جای داده است، خواهد شد.

منبع: نورنیوز

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار