وصیت‌نامه شهید غلامعلی توکلی:

همیشه رضای خدا را در نظر بگیرید

شهید «غلامعلی توکلی» در وصیت‌نامه خود  آورده است: همیشه رضای خدا را در نظر بگیرید و حرف علما و خط امامی را انجام دهید.
کد خبر: ۶۵۷۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲ - 19March 2024

همیشه رضای خدا را در نظر بگیریدگروه استان‌های دفاع‌پرس ـ رسول حسنی، شهید «غلامعلی توکلی» فرزند ابراهیم سوم مرداد ۱۳۳۱ در منطقه چالسبار ازنا متولد شد. در سال ۱۳۵۵ به خدمت مقدس سربازی رفت و به خاطر شجاعت و توانایی در رشته‌های تکاوری و چتر بازی موفق به اخذ گواهینامه از تیپ ۵۵ هوابرد شیراز شد.

در فعالیت‌های انقلابی حضوری فعال داشت. بعد از پیروزی انقلاب به عنوان مسئول فرهنگی در بنیاد شهید ازنا استخدام شد. به عنوان نیروی بسیجی در جبهه حضور یافت. سرانجام ۲۳ دی ماه ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در وصیت‌نامه  شهید غلامعلی توکلی آمده است:‌ای پدر عزیز برادران و خواهران و همسر و فرزندانم و سایر عزیزانم؛ اینکه در راه دین و کسب رضای خدا عزیزی را از دست دادید بر خود ببالید و از اینکه من در راه رفتم راهی که اولیا و انبیاء و بندگان صالح خدا هستند.

بودنم از طرف پروردگارا نزد شما، شما‌ها نیز برای هم امانتی هستید. عزیزم و موحد و مجاهدم من که خود از شما خیلی کوچکترم که بخواهم نصحیت و سفارشی کنم.

چرا که شما‌ها از امام عزیز و نهایتاً از پیامبر اکرم (ص) پیروی می‌کنید من همیشه به‌وجود شما عزیزان افتخار کردم و بر خود بالیدم چرا که ما برادران عقیدتی با هم بودیم شما را خدمتگزاران به اسلام دیدم نه به خاطر اینکه از یک پدر و مادر بودیم.

بلکه برای راه شما به شما‌ها چه بگویم که مطمئن هستم آنچه که می‌خواهم بگویم شما‌ها انجام داده اید فقط مواظب برادرزاده‌هایتان باشید، که خدای ناخواسته از راه راست منحرف نشوند. گر چه می‌دانم خدا جای من از آن‌ها مواظبت می‌کند.

خواهرام عزیزم؛ شما‌ها باید مانند سایر خانواده‌های معظم شهداء زینب‌وار صبر و استقامت داشته باشید و با حفظ حجاب و انجام فرائض الهی تربیت کردن صحیح بچه‌ها به طوری‌که هر کدام یک پاسدار و حاوی دین مبین اسلام باشند.

همسرم سلام بر تو امیدوارم از مسائل که پیش‌آمده صبوری و مقاومت خود را حفظ کنی و همیشه و در هر حال از خدا کمک بگیری مصلحت پروردگار چنین قرار گرفت تا رنج مشقت عقاید را تحمل کنی و این ارث از اجداد بزرگوارت به تو رسیده است.

مگر نه که تو هم از آن خاندانی پس باید مانند آن بزرگوار و همچون کوهی استوارتر باشی و جای خالی به راحتی‌الامکان برای بچه‌ها برکتی و آن‌ها را طوری تربیت کن تا در آینده پاسدار اسلام و قوانین الهی باشند و از تو تقاضای مسئله تولی و تبری را به‌نحو احسن هم خود انجام ده و هم به بچه‌هایم بیاموز که در واقع پیرو خط امام باشند.

فرزندانم؛ از مهدی گرفته تا محسن با هم خوب باشید و قدر هم را بدانید و همیشه رضای خدا را در نظر بگیرید و حرف علما و خط امامی را انجام دهید.

حتی‌المقدور سعی کنید خودتان در مسائل دینی پیش‌قدم باشید. اعمال دینی را به موقع و خوب مخصوصاً نماز را سعی شود به جماعت خوانده شود و برای دنیا همانطوری‌که هست کار کنید و مکان اصلی را آخرت قرار دهید.

فزت برب‌الکعبه، چون که با همه نواقص سعی کردیم برای مولایمان شیعه خوب باشیم.

والسلام علی من التبع المهدی/ سرباز کوچک امام زمان (عج) / غلامعلی توکلی/ سوم شهریور ۱۳۶۵

انتهای خبر/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار