کانادا فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی را متوقف کرد

در پی تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، وزیر خارجه کانادا گفته است که از این پس صادرات تسلیحات به تل‌آویو متوقف خواهد شد.
کد خبر: ۶۵۷۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹ - 20March 2024

کانادا فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی را متوقف کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ملانی جولی روز گذشته (سه‌شنبه) به روزنامه کانادایی «تورنتو استار» اعلام کرد که در پی رأی غیرالزام‌آور مجلس عوام این کشور، اتاوا، فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی را متوقف می‌کند. جولی با تأکید بر این‌که دولت وی، محموله‌های تسلیحاتی به تل‌آویو را متوقف می‌کند، گفت «این حقیقت دارد».

حزب دموکرات جدید (NDP) با ارائه طرحی از حزب حاکم لیبرال درخواست کرد تا صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی را در آینده متوقف کند و از ناتوانی دولت نخست‌وزیر کانادا جاستین ترودو در انجام اقدامات کافی برای محافظت از فلسطینیان غزه ابراز دلزدگی و ناامیدی کرد. طرح فوق با ۲۰۴ رأی موافق در مقابل ۱۱۷ رأی مخالف به تصویب رسید؛ و با حمایت از لیبرال‌ها (حزب بلوک کبکوا و حزب سبز)، از دولت کانادا همچنین درخواست کرده است که در مسیر «ایجاد کشور فلسطین» تلاش کند. با این‌حال طبق گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، به نظر نمی‌رسد که رأی فوق، تغییری در موضع کانادا به وجود آورد که معتقد است کشور فلسطین باید در نتیجه مذاکره میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها تشکیل شود.

کانادا پیش‌تر تصریح کرده بود که در حالیکه صدور مجوز صادرات نظامی به اسرائیل را متوقف کرده است، اما همچنان درخواست‌ها برای فروش تسلیحات به اسرائیل را «مورد به مورد بررسی و ارزیابی خواهد کرد». علی‌رغم آن‌که ترودو برای رژیم صهیونیستی حق دفاع از خود قائل شده بود، اما از حملات رژیم صهیونستی به فلسطینیان غزه انتقاد کرده است. درست پس از رأی‌گیری درباره طرح توقف صادرات تسلیحات به تل‌آویو، مرکز گروه لابی امور اسرائیل و یهودیان، این رأی‌گیری را «نادرست و گمراه‌کننده» توصیف کرد. این گروه تصریح کرد «این طرح به ترویج و تقویت صلح منجر نخواهد شد».

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار