نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مردم با روایتگری هنرمندانه دفاع مقدس ارتباط بهتر و وسیع‌تری برقرار می‌کنند

عباس‌زاده مشکینی گفت: متاسفانه از روایتگری هنرمندانه دفاع مقدس غفلت شده در صورتی که هنر لازمه روایتگری است و مردم با روایتگری هنرمندانه ارتباط بهتر و وسیع‌تری برقرار می‌کنند.
کد خبر: ۶۵۷۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۸ - 27March 2024

مردم با روایتگری هنرمندانه دفاع مقدس ارتباط بهتر و وسیع‌تری برقرار می‌کنند«محمود عباس‌زاده مشکینی» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، اظهار داشت: تبیین دستاورد‌های دفاع مقدس تأثیرگذاری بسیار زیادی برای حال و آینده ملت ایران دارد و تبیین درست این دستاورد‌ها ایعاد سیاسی و فرهنگی را به درستی شکل خواهد داد و حتی به جرات می‌‎توانم بگویم تأثیرات فراملی می‌گذارد.

وی افزود: اگر می‌خواهیم تأثیرگذاری درست و صحیح از تشریح دستاورد‌های دفاع مقدس را مشاهده کنیم باید روایتگری صادقانه و واقعی و البته هنرمندانه را در دستور کار قرار دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از آنهایی که در زمینه اشاعه ارزش‌های دفاع مقدس تلاش می‌کنند قدردانی کرد، گفت: بنده به عنوان نماینده مردم در مجلس ضمن تشکر از زحماتی که تلاش‌گران عرصه تبیین دستاوردهای دفاع مقدس متحمل می‌شوند باید به این نکته هم اشاره کنم که خیلی از کمیت و کیفیت این نوع تبیین‌ها رضایت ندارم و احساس می‌کنم ضعف‌های بسیاری در حوزه تبیین دستاوردهای دفاع مقدس وجود دارد.

عباس‌زاده مشکینی در این رابطه ادامه داد: کیفیت کار به‌گونه‌ای است که من نماینده را خیلی اقناع نمی‌کند چه برسد به اقشار عادی جامعه! می‌شود با صرف هزینه‌های کم‌تر ولی پربازده‌تر کار را پیش برد ولی متأسفانه هزینه‌ می‌شود اما اثرگذاری خاصی را مشاهده نمی‌کنیم. احساس می‌کنم از روایتگری هنرمندانه غفلت شده در صورتی که هنر لازمه روایتگری است و مردم با روایتگری هنرمندانه ارتباط بهتر و وسیع‌تری برقرار می‌کنند.

وی تأکید کرد: هنر دل مردم را با خود همراه می‌کند، هنر احساس انسان‌ها را به راحتی تحریک می‌کند، هنر روح انسان‌های را تلطیف می‌کند و گوهر معرفت در دل‌های نرم بهتر پرورانده می‌شود. کار هنری را باید به افرادی سپرد که هم ذاتاً هنرمند بوده و هم کاربلد هستند و از سوی دیگر باید سمبل الگوی هنر و هنرمندی باشند.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: متأسفانه به جای اینکه به تأثیرات دفاع مقدس در حفظ استقلال، فروپاشی دو قطب شرق و غرب، فروپاشی حکومت صدام حسین، ارتقای جایگاه منطقه‌ای ایران، تقویت قدرت نظامی و تأمین امنیت کشورمان اشاره کنیم به اغراق‌گویی پرداخته‌ایم و یا اینکه با کج‌سلیقگی‌ها شکافی را به وجود آورده‌ایم و لذا به نظر من باید این ضعف‌ها برطرف شود تا جوان امروز به خوبی با دفاع مقدس ارتباط برقرار کند.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار