امام جمعه شاهرود:

مردم همراه با مسئولان برای تحقق شعار سال همراهی کنند

حجت‌الاسلام «امینی» گفت: همراه با مسئولان، مردم هم همراهی کنند و در حوزه‌های مختلف کمک کنند تا پایان سال رضایت خدا و امام عصر و رهبری انقلاب محقق شود.
کد خبر: ۶۵۸۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳ - 22March 2024

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «عباس امینی» امام جمعه شاهرود در خطبه‌های نماز جمعه شاهرود در مصلی پیامبر اعظم (ص) این شهر با اشاره به روایتی از امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: امام دوم شیعیان می‌فرماید (بهترین خوبی‌ها اخلاق نیک است) که خداوند در قرآن به پیامبر فرمود ما به تو اخلاق حسن دادیم که اگر نبود مردم دور تو جمع نمی‌شدند.

وی ماه رمضان را بهترین ماه کسب اخلاق نیک عنوان کرد و افزود: تدین و انسانیت به اخلاق است که رسول اکرم (ص) در روایتی بیان می‌فرماید، هر کس که اینجا خانم را بیان می‌کند شب روز عبادت و روزه داری کند، اما بداخلاق باشد و همسایه‌ها را به زبان اذیت کند، خیری در آن نیست و اخلاق و رفتار نیکو بسیار مهم است.

امام جمعه شاهرود با اشاره به سال ۱۴۰۳ و تبریک عید نوروز، به شعار سال اشاره کرد و گفت: مراقب باشیم این راهبرد را به شعار نگذرانیم و چاپ و بنر و سربرگ اکتفا نکنیم و مشکل اصلی کشور اقتصاد است و حل نمی‌شود جز با تولید و امسال جهش تولید با مشارکت مردم محقق می‌شود.

وی ادامه داد: برای حل مشکلات و ساماندهی آن‌ها باید تولید حل شود و دولت به تنهایی نمی‌توانند حل کنند و باید مردم پای کار بیایند هر که در حد توان خود در این راستا تلاش کنند.

امینی تصریح کرد: همراه با مسؤولان، مردم هم همراهی کنند و در حوزه‌های مختلف کمک کنند تا پایان سال رضایت خدا و امام عصر و رهبری انقلاب محقق شود.

امام جمعه شاهرود با اشاره به بیانات سال جدید رهبر انقلاب اسلامی، اضافه کرد: ماه رمضان و شعار سال، برنامه هفتم توسعه و بهره‌وری امکانات و انرژی، ایمان و امید حقیقی را دشمن هدف قرار داده و ناامیدی در جامعه را دنبال می‌کند و باید این دو را تقویت کرد و اتحاد و همدلی را باید در جامعه گسترش داد.

این مسئول به جنگ غزه اشاره کرد و افزود: اینطور نسل کشی در غزه را فقط حکام جهان محکوم می‌کنند و عکس العمل دیگری ندارند و جبهه مقاومت تقویت و رونمایی از قدرت مقاومت در منطقه نمایان شد.

وی با بیان اینکه آمریکا حامی اصلی اسرائیل است و مردم جهان فهمیدند، گفت: رهبری انقلاب تاکید کرد که ما از فلسطین و غزه و همه مظلومان جهان حمایت می‌کنیم.

امینی به حضور مردم در راهپیمایی‌ها و اعتکاف و انتخابات، موفقیت‌های علمی و دفاعی و ورزشی را شیرینی کشور در سال گذشته معرفی کرد و افزود: حادثه کرمان و سیل کرمان و شهادت مدافعان امنیت را از تلخی‌ها عنوان کرد و از زحمات نیروی انتظامی در عرصه‌های مختلف در کشور و شهرستان تشکر کرد.

امام جمعه شاهرود به حضور بیش از ۵۰ درصدی مردم شهرستان در انتخابات و تشکر از همه، ادامه داد: مشکل اشتغال و آب و فاضلاب از مسائل شهرستان است که مسؤولان باید اقدام و توجه ویژه کنند و توجه به نیازمندان و خانواده‌های کم برخوردار هم در این ماه و ایام مورد توجه باشد.

اتنهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار