امام جمعه مهدیشهر تاکید کرد؛

ضرورت میدان دادن به جوانان برای امید افزایی در جامعه

حجت الاسلام «بارانی» گفت: ما در مقوله تبیین باید برای نسل جدید امید آفرینی را مد نظر قرار دهیم زیرا امید وقتی می‌آید، انگیزه و تحرک و حرکت رو به جلو با خود می‌آورد و بالعکس نا امیدی، بی تحرکی ایجاد کرده و انگیزه‌ها را می‌سوزاند.
کد خبر: ۶۵۸۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵ - 22March 2024

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت الاسلام «محمد بارانی» امام جمعه مهدیشهر در خطبه‌های نخستین نماز جمعه سال جدید مهدیشهر به میزبانی مصلای این شهرستان ضمن اشاره به نامگذاری سال جدید به نام جهش تولید با مشارکت مردم، اظهار داشت: معظم له در سخنرانی خود در سال نو به امید آفرینی تاکید فرمودند.

وی افزود: ما در مقوله تبیین می‌بایست برای نسل جدید امید آفرینی را مد نظر قرار دهیم زیرا امید وقتی می‌آید، انگیزه و تحرک و حرکت رو به جلو با خود می‌آورد و بالعکس نا امیدی، بی تحرکی ایجاد کرده و انگیزه‌ها را می‌سوزاند.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی چندین مورد را در زمینه امید آفرینی اشاره کردند که یکی از آنها به‌کار گیری جوانان مستعد در کشورمان است، ابراز کرد: جوانانی که در کشورمان حضور دارند به لحاظ استعداد منحصر به فرد هستند و نمونه شأن را در کشورهای دیگر نمی‌بینیم.

بارانی خواستار میدان دادن به جوانان برای امید افزایی در جامعه شد و بیان کرد: جوانان ما به لحاظ تحصیلات، استعداد، ایمان و معنویت، نمونه جهان بوده و ظرفیتی برای تحرک آینده کشورمان محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه ملت همیشه صحنه دیگر رکن امید آفرینی در مقوله جهاد تبیین هستند، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند، ملت ما در همه صحنه‌ها شامل راهپیمایی‌ها و انتخابات و فتنه‌ها و … پای میدان هستند و باید قدردان این ملت آماده به کار بود.

امام جمعه مهدیشهر منابع کم نظیر را دیگر فاکتور امید افزایی در کشور دانست و گفت: کشور ما مملو از نفت، گاز، معادن و جنگل‌ها و … است و کمتر کشوری از چنین موهبت‌هایی برخوردار و بهره مند است.

بارانی با بیان اینکه ایران در بهترین وضعیت جغرافیایی قرار دارد و می‌تواند با آسیا، خاورمیانه، دریاهای دنیا و … در ارتباط باشد، ابراز کرد: همین امر سبب شده بود تا استعمارگران تمام هم و غم خود را برای تصرف ایران گذاشته بودند و اینها مسائلی است که باید از آن برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های کشور و انقلاب استفاده کرد.

این مسئول با بیان اینکه پیشرفت‌های فراوانی که در کشورمان به لحاظ علمی، فناوری و … در طول ۴۵ سال گذشته رخ داده دیگر نمود مهم امید آفرینی است، عنوان کرد: باید این دستاوردها را برای امید آفرینی بین جوانان کشورمان، بازگو کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار