نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

لزوم مدیریت و هدایت خیّرین و واقفین قرآنی شهر گلوگاه

آیت‌الله «محمدی لائینی» بر لزوم مدیریت و هدایت خیّرین و واقفین قرآنی و تشکیل کمیته مالی پشتیبانی شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی گلوگاه تأکید کرد.
کد خبر: ۶۵۸۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳ - 27March 2024

لزوم مدیریت و هدایت خیّرین و واقفین قرآنی گلوگاهبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران روز گذشته در شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی گلوگاه، اظهار داشت: سال جدید سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده و امیدواریم سال با مسمّاتری نسبت به سال گذشته باشد.

وی افزود: وجود ۱۷ حافظ کل قرآن در این شهرستان جای تشکر و افتخار دارد، دغدغه‌های فعالان قرآنی را شنیدیم.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: در اهمیت قرآن همین بس که خدای بزرگ ماه رمضان را به قرآن می‌ستاید و فضیلت آن به‌خاطر نزول قرآن است که نشان‌دهنده این است که قرآن کتابی بسیار بسیار باعظمت است.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به فرموده امام مجتبی (ع) گفت: هر که قرآن بخواند یک دعای مستجاب شده از خدا طلبکار است، که یا زود و یا با تأخیر داده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه خداوند وعده داده اگر ما عوض شویم اوضاع و احوال هم عوض می‌شود، عنوان کرد: بنده طرفدار صرف فعالیت قرآنی، توجه به امور و کمک قرآنی نیستم من عنوانی به نام «عزت قرآنی» می‌شناسم یعنی کمکی که عزت قرآن را در پی داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: اینکه می‌گویند هر دستگاهی باید دو درصد بودجه فرهنگی خود را به قرآن اختصاص بدهد درست نیست چرا قرآن را در درون بحث فرهنگی می‌برید و خودش نباید نام، عنوان و سرفصل داشته باشد که برخلاف عزت است، چه اشکالی دارد که به همه دستگاه‌ها بگوئیم که این مقدار و درصد را به حوزه قرآنی خودمان اختصاص بدهیم، قرآن باید برای خودش نام و عنوان مستقلی داشته باشد.

وی افزود: همینطور وقتی وارد شهری می‌شویم فلان اندیشکده، کلاس‌های خصوصی و موارد دیگر از مکان‌های خوب و زیبایی برخوردار هستند را می‌بینیم، اما خانه‌های قرآنی قدیمی باشند، هر چیزی که برخلاف عزت قرآنی باشد را نباید بپذیریم.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: بیائیم خیّرین و واقفین قرآنی را مدیریت و هدایت کنیم و دیگر اینکه شورا کمیته مالی پشتیبانی تشکیل بدهد و از ظرفیت‌های محلی و مردمی بهره ببرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه، اما حکومت باید برای ترویج قرآن پول و بودجه بگذارد، گفت: امیدواریم شأن قرآن که فرهنگی‌ترین شئون است، بیش از هر چیزی حفظ شود، بنده از حضور مردم فرهیخته شهرستان گلوگاه در انتخابات و راهپیمایی که جزو پنج شهرستان اولی هستند که بیشترین حضور را داشتند تشکر دارم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار