امام جمعه موقت سمنان:

ایران تنها مدافع واقعی فلسطین است

حجت‌الاسلام «قدس‌پور» گفت: ایران بهتر از هر کشوری از فلسطین دفاع کرده است، مسوولان صهیونیستی اعتراف کردند که در حال جنگیدن در هفت جبهه هستند، یعنی در وضعیت بدی قرار دارند.
کد خبر: ۶۵۸۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷ - 29March 2024

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «محمدعلی قدس‌پور» امام جمعه موقت سمنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر، با اشاره به اینکه برای مردم مورد سوال است مساله فلسطین به کجا می‌رسد، اظهار داشت: مساله فلسطین رمزی برای ظهور است.

وی با اشاره به اینکه اکنون افکار عمومی جهان به شورای امنیت انتقاد شدید دارد، در شرایطی که بیش از ۳۰ هزار نفر شهید شدند، چرا تا این حد منفعل است، تاکید کرد: باید گفت خاک بر سر این شورای امنیت که نمی‌تواند جلوی این جنایت انسانی را بگیرد.

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه مقام های ارشد رژیم صهیونیستی اعتراف کردند که وضعیت اسراییل در افکار عمومی جهان هیچ زمانی تا این حد بد نبوده است، ادامه داد: کار به جایی رسیده است که مجله اکونومیست روی جلد خود گفته که « اسراییل به پایان سلام کن» و این اعترافی بر پایان کار رژیم غاصب است.

به گفته حجت‌الاسلام قدس پور، یک پنجم اقتصاد اسراییل غاصب فروپاشیده است و امیدی به بازگشت این اقتصاد تا سالهای آینده وجود ندارد. در اثر حمله یمنی‌ها تورم در اسراییل افزایش شدید یافته است.

وی با تاکید بر اینکه مساله فلسطین نباید عادی شود و باید ابتکار به خرج داد، افزود: ابتکار امام راحل در نامگذاری روز قدس بود و تذکر مساله جنایت در فلسطین در مکانها و آیین‌های مختلف اثرش از تجهیزات جنگی بیشتر است. یمنی ها ابتکار داشتند و ما نیز باید ابتکار در کار خود داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ایران بهتر از هر کشوری از فلسطین دفاع کرده است، خاطرنشان کرد: مسوولان صهیونیستی اعتراف کردند که در حال جنگیدن در هفت جبهه هستند، یعنی در وضعیت بدی قرار دارند.

حجت‌الاسلام قدس پور با اشاره به تمایل برخی در داخل کشور برای پیروی از مدل برخی کشورهای اسلامی، گفت: عده‌ای در دوره هایی مدل موفق اسلامی را ترکیه می دانستند که اقتصاد و وضعیت خوبی داشت، زمانی عده ای دلباخته مدل کشورهای مسلمانی مانند مالزی بودند، اما اکنون تورم ۸۰ درصدی در ترکیه وجود دارد و وضعیت مالزی مشخص است، باید گفت اقتصاد الگو محسوب نمی شود.

وی ادامه داد: عربستان که جشنواره رقص برپا می‌کرد و دختر شایسته به جهان می فرستاد، ترکیه مواد غذایی و اسلحه صادر می‌کرد و مصری که جرات بازکردن گذرگاه رفح را نداشت، الگوی مناسبی برای شیعیان ایران نیستند.

امام جمعه موقت سمنان گفت: همین شیعیان سپر دفاع از فلسطینیان را در دست دارند و در واقع معجزه امیرالمؤمنین(ع) همین شیعیان هستند.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، رهبر معظم انقلاب را فردی متفکر و نظریه‌پرداز دانست که دانسته‌های همه مسوولان و آمارها را می‌دانند و با علم بر این موارد، شعاری تعیین می‌کنند، گفت: در قالب این شعار مسوولان باید کاری کنند که اعتماد مردم برای مشارکت در تولید جلب شود.

حجت‌الاسلام قدس‌پور اضافه کرد: برای تحقق شعارها باید ابتکار عمل وجود داشته باشد، باید کاری کرد که مردم احساس شفافیت در امور داشته باشند و اعتماد کنند؛ نه اینکه هرازگاه خبر اختلاس و از این دست مباحث مطرح شود.

وی ابراز کرد: شفافیت ایجاد نمی شود، مگر مسوولان حرف گوش کنند و چارچوب‌ها را اصلاح کنند.

امام جمعه موقت سمنان با انتقاد از تقلید محض از مدل‌های غربی، افزود: مسوولان این قدر پرستنده مدل‌های غربی نباشند، باید کاری کنند محبوب مردم شوند تا اعتماد برای تحقق شعار سال ایجاد شود و این راهکارها در سطح کلان و میانی کشور بیشتر مرود نیاز است.

وی تاکید کرد: مسوولان چارچوبی داشته باشند که مردم به خاطر عملکردشان آنها را دوست داشته باشند و از مردم و ائمه جمعه فراری نباشند.

وی با تبریک به منتخبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، انتخاب آیت الله میرباقری به عنوان نماینده مردم استان را در مجلس خبرگان رهبری مبارک دانست و گفت: حتی خارجی‌ها در برخی مباحث، آیت‌الله میرباقری را بهترین الگوی فکری پس از آیت‌الله فقید مصباح گفته‌اند.

وی ادامه داد: به خناثان نیز تسلیت می گوییم که می خواستند بین علمای استان سمنان اختلاف ایجاد کنند که کار به جایی نبردند.

حجت‌الاسلام قدس پور با تاکید بر اینکه مرجعیت مردم و انقلابی ها را نباید از دست داد که البته این اتفاق در این انتخابات رخ داد، گفت: مردم در این انتخابات به نظر جبهه‌ها و گروه‌ها رای ندادند و در رای دادن قدرت رای‌شان را نشان دادند و حتی برخی چهره‌های شاخص کشوری رای نیاوردند.

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه مردم قوانین نانوشته خود را دارند، ابراز کرد: گروه‌ها با مردم رودربایستی نداشته باشند و عملکردها را با مردم در میان بگذارند. نگذارند مردم قدم سوم را بردارند یعنی اینکه اگر گروه‌ها کسی را به عنوان نامزد اعلام کردند، مردم به فرد دیگری رای دهند.

وی ادامه داد: گروه ها از این انتخابات تا انتخابات بعد نقش‌آفرین باشند و محو نشوند، نظارت داشته باشند و عملکرد افراد منتخب را برای مردم تشریح کنند. به هیمن منظور پیشنهاد تعیین «نامزد سایه» مطرح است که عملکرد منتخبان را نظارت کنند.

امام جمعه موقت سمنان به نزدیک‌بودن آیین‌های شب‌های قدر و سالروز شهادت امام علی(ع) اشاره و اضافه کرد: امام علی(ع) محبوب آسمان و زمین بودند، قدرشان ناشناخته ماند. پرورش شیعیان از ویژگی‌های امیرالمومنین(ع) بود، شیعیانی که قادر به مدیریت مباحث جهانی باشند.

وی گفت: شب قدر به مفهوم لحظه‌ای توقف است که آیا قدر پیغمبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) را می‌دانیم. شب قدر شب تفکر است. مومن مسیر هزارماهه را در این مناسبت یک شبه طی می‌کند.

حجت‌الاسلام قدس‌پور درباره عظمت سوره قدر افزود: این سوره منزلت‌های زیادی دارد، هنگام تولد فرزند، گرفتاری‌های دنیوی، بر بالین محتضر، در نمازها و غلبه دشمن، تلاوت سوره قدر توصیه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار