امام جمعه ارومیه:

مهم‌ترین عمل در شب‌های قدر توبه از گناه است

حجت‌الاسلام «قریشی» گفت: ارزش و فضیلت شب‌های قدر از هزاران شب بالاتر است و مهم‌ترین عمل در این شب‌ها توبه از گناه و معصیت است.
کد خبر: ۶۵۸۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷ - 29March 2024

مهم‌ترین عمل در شب‌های قدر توبه از گناه و معصیت استبه گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، حجت الاسلام «سید مهدی قریشی» نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های این هفته مرکز استان با بیان اینکه تحقق شعار سال تنها با همکاری مسئولین، تولید کنندگان و مردم امکان پذیر است، اظهار داشت: مردم باید بجای پس انداز، پول‌های خود را در امر تولید بکار گیرند، تولیدکنندگان نیز حقوق مصرف کنندگان را رعایت کنند و مسئولین نیز موانع تولید را مرتفع کنند تا جهش تولید اتفاق بیافتد. 

وی ادامه داد: مسئولین قضایی نیز به بازگشایی واحد‌های تولیدی راکد و مشکل دار کمک کنند. 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به روز ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی افزود: این روز بزرگترین عید انقلابی ما ملت ایران است چرا که با وجود مقابله با غرب و شرق این انقلاب با گذشت چندین سال به بقای خود ادامه داده است که معجزه‌ای بزرگ محسوب می‌شود. 

وی با اشاره به ۱۳ فروردین و روز طبیعت نیز گفت: با توجه به مقارن شدن این روز با ماه رمضان و شهادت امیرالمومنین (ع)، ضروری است مردم تفریح خود را با معنویت عجین کنند و حرمت این روز و ماه رمضان را با برپایی سفره افطاری ساده در طبیعت حفظ کنند. 

حجت الاسلام قریشی در خصوص روز قدس نیز افزود: اعلام انزجار مردم از ظلم آشکار و قتل عام مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی حداقل کاری است که مسلمین باید انجام دهند و روز قدس بر همگان وظیفه است تا در راهپیمایی حضور گسترده‌ای داشته باشند. 

وی با اشاره به نام‌گذاری ۱۹ رمضان به روز نهج البلاغه اظهار داشت: نهج البلاغه کتابی هدایتگر است لذا باید مسلمانان به این کتاب توجه کرده و مطالعه کنند. 

حجت الاسلام قریشی از مسئولین فرهنگی خواست نسبت به برگزاری کلاس‌های نهج البلاغه و انتشار تفاسیری از این کتاب در استان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند. 

امام جمعه ارومیه با اشاره به خصوصیات امیرالمومنین (ع) افزود: از نظر ساده زیستی و عدالت نظیری همچون امام علی (ع) در عالم هستی وجود ندارد و همه مبهوت شخصیت و سبک زندگی این امام معصوم هستند. 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: باید زوایای زندگی امام علی (ع) مطالعه شود و همه مسلمین مخصوصا مسئولین سبک زندگی این امام معصوم را الگو قرار دهند. 

وی با اشاره به فضیلت شب‌های قدر نیز گفت: ارزش و فضیلت این شب‌ها از هزاران شب بالاتر است و مهم‌ترین عمل در شب‌های قدر توبه از گناه و معصیت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار