برگزاری اولین سالگرد آیت الله شهید «سلیمانی» در مازندران

آئین اولین سالگرد عالم وارسته خطه مازندران، آیت الله شهید «عباسعلی سلیمانی» ۳۰ فروردین در مصلای جمعه قائمشهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۶۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۵ - 11April 2024

برگزاری اولین سالگرد آیت الله شهید «سلیمانی» در مازندرانبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، در جلسه هماهنگی بزرگداشت عالم شهید آیت الله «عباسعلی سلیمانی» در دفتر آیت الله «علی معلمی» عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائمشهر، چگونگی برگزاری نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در مازندران بررسی شد.

آیت الله معلمی با برشمردن نقش محوری و راهگشا و هدایت گرانه علما در جامعه اسلامی، شهید آیت الله سلیمانی را یکی از مبلغان و علمای برجسته در جهاد تبیین عنوان و از خدمات این عالم شهید در سنگر‌های مختلف تجلیل کرد.

«موحدی» رئیس ستاد بزرگداشت شهید آیت الله سلیمانی هم با قدردانی از وفاداری مردم دیار علویان نسبت به مقام عالم و شهید گفت: آیین بزرگداشت این عالم شهید پنجشنبه سی‌ام فروردین بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی آیت الله حسینی خراسانی عضو فقهای شورای نگهبان در مصلای جمعه قائمشهر برگزار می‌شود.

موحدی با اشاره به شخصیت والای علمی و فقهی و سیاسی شهید آیت الله سلیمانی، افزود: امامت جمعه بابلسر، امامت جمعه سیستان و بلوچستان، مسئولیت نهاد رهبری در آموزش عالی مازندران و گلستان، استاد حوزه و دانشگاه، عضویت در هیأت امنای دانشگاه سیستان و بلوچستان، عضویت در مجلس خبرگان رهبری، مسئولیت هیأت امنای دانشکده علوم قرآن زاهدان، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان، مازندران و گلستان و عضویت در هیأت امنای دریانوردی چابهار و نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کاشان از مسئولیت‌ها و خدمات ارزشمند شهید آیت الله شیخ «عباسعلی سلیمانی» در دوران زندگی ۷۶ ساله اش بوده است.

آیت الله سلیمانی روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۲ درپی انجام امور بانکی در بابلسر به ضرب گلوله نگهبان بانک به شهادت رسید که حکم قصاص قاتل این شهید نیز چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ اجرا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها