نماینده ولی‌فقیه در مازندران:

حمایت از فلسطین اصل مسلّم در سیاست خارجی ایران است

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: آلمان این همه فجایع در غزه را می‌بیند و با صراحت اعلام می‌کند که از صهیونیست‌ها حمایت می‌کنیم و در مقابل، ما هم اعلام می‌کنیم که حمایت از مظلومان، حمایت از قدس و فلسطین و غزه یک اصل مسلّم در سیاست خارجی ماست.
کد خبر: ۶۶۰۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶ - 12April 2024

حمایت از مظلومان فلسطین و غزه اصل مسلم در سیاست خارجی ما استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان با تأکید و توصیه به تقوای الهی اظهار داشت: انسان با تقوا خشم و غضب و شهوت خود را کنترل می‌کند و بدی را با خوبی جواب می‌دهد.

وی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو و ورود حضرت مسلم به کوفه افزود: حضرت مسلم محترمانه وارد کوفه شد، ولی مردم کوفه محترمانه با او برخورد نکردند و با غربت و مظلومیت و تشنه به شهادت رسید؛ درحالی‌که ملت ما با ولایت همراه است.

امام جمعه ساری با گرامیداشت روز عطار ادامه داد: روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی را هم گرامی می‌داریم؛ ارتش جمهوری اسلامی در دفاع مقدس و پس از آن در حفظ امنیت نقش بسیار مهمی داشت و از آن‌ها قدردانی می‌کنیم.

نماینده  ولی فقیه در مازندران با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه مدفون در بقیع اضافه کرد: وهابیت و سلفیت با مذهب حق مبارزه می‌کنند، در درون امت اسلام ایجاد تفرقه می‌کنند و مصیبت و توهین بزرگ به قبور ائمه بقیع کردند که این مصیبت را تسلیت عرض می‌کنم.

این مسئول با بیان اینکه سالروز غزوه احد دومین نبرد بین مسلمانان و مشرکان اتفاق افتاده که هم درس‌ها و هم عبرت‌هایی در آن است، گفت: از ماه مبارک رمضان و سال نو گذشتیم و حالت ماه رمضانی خودتان را حفظ کنیم که خواسته خداست و نماز را با حضور قلبی بهتر بخوانیم.

وی با بیان اینکه در رابطه با سال نو هم تشکر‌های فراوانی است و هم تذکر‌ها تصریح کرد: حضور در محافل و مجالس ماه مبارک رمضان و قدر و احترام‌گذاری به این ماه و حفظ امنیت از سوی دستگاه‌ها جای تقدیر دارد و اما قبل و بعد از سال نو شاهد حوادثی در چهارشنبه آخر سال بودیم و در تعطیلات نوروز هم تصادفات را شاهد بودیم که شمار قابل توجهی از مردم را از دست دادیم و باید مراعات کنیم.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در روز‌های آینده مبارزه با هنجارشکنی‌ها را در دستور کار خود دارد، اظهار داشت: شهدای زیادی هر روز در نقاط مختلف تقدیم می‌کنیم؛ نیروی انتظامی در راستای برنامه مبارزه با ناهنجاری‌ها نیاز به حمایت دارد و همه باید حمایت کنیم و ما به صراحت حمایت خود را در راستای برخورد با هنجارشنکنان اعلام می‌کنیم.

آیت الله محمدی لائینی ضمن تقدیر از هیئات مذهبی و ستاد‌های نمازجمعه و رسانه‌های ملی و استانی تصریح کرد: در رابطه با کشاورزی کشاورزان گلایه‌ها دارند و با توجه به کمبود کود باید کود‌های تعاونی در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه امسال وضع آب سد‌ها و سد شهید رجایی بهتر از سال گذشته است از آب منطقه‌ای خواست نسبت به مدیریت توزیع آب به کشاورزان تلاش کند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه قطعی برق واحد‌های صنایع و تولیدکنندگان بر خلاق شعار جهش تولید است، تأکید کرد: دولت باید تسهیلاتی برای ایجاد نیروگاه‌های شخصی برای ادارات در نظر بگیرد.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به استفاده ادارات از برخی اقلام خارجی گفت: مسئولین توجه داشته باشند از تولیدات داخلی در ادارات و دستگاه‌ها استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه قاچاقچیان چوب در این ایام در غرب و شرق استان اقدام به قطع درختان کردند، تصریح کرد: امروز قطع کردن درختان جنگل هیرکانی یک جنایت بزرگ است و منابع طبیعی باید دلسوزانه وارد شود؛ چراکه متولی و پیشرو است و دستگاه قضایی نیز با قاچاقچیان سرمایه‌های عظیم ملی برخورد جدی و قاطع و بازدارنده داشته باشد.

امام جمعه ساری در پایان با بیان اینکه آلمان حمایت از اسرائیل را اصل مسلّم در سیاست خارجی اعلام کرد و سلاح‌های شیمیایی و کشتار جمعی را همانند دوران دفاع مقدس که در اختیار صدام قرار داده بود، امروز در اختیار رژیم غاصب قرار داده است، گفت: این همه فجایع در غزه را می‌بیند و با صراحت اعلام می‌کند که از صهیونیست‌ها حمایت می‌کنیم و در مقابل، ما هم اعلام می‌کنیم که حمایت از مظلومان، حمایت از قدس و فلسطین و غزه یک اصل مسلّم در سیاست خارجی ماست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار