نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

ارزش‌های دینی با زبان هنر ماندگار است

آیت‌الله «عاملی» گفت: امروز برای اثرگذاری بیشتر در جامعه شایسته است مفاهیم و ارزش‌های دینی به زبان هنر و تولیدات فاخر هنری در جامعه عرضه شود.
کد خبر: ۶۶۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱ - 22April 2024

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، آیت‌الله «سید حسن عاملی» نماینده ولی فقیه در استان اردبیل  در جمع تعدادی از هنرمندان اردبیلی به ظرفیت‌های هنری استان اردبیل اشاره کرد و اظهار داشت: امروز برای اثرگذاری بیشتر در جامعه شایسته است مفاهیم و ارزش‌های دینی به زبان هنر و تولیدات فاخر هنری در جامعه عرضه شود.
 
وی ادامه داد: هنر می‌تواند با خلق شاهکار هر کشوری را زیرورو کند و همچنین حساس‌ترین عواطف را تربیت و از بروز آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند.
 
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به آسیب‌شناسی هنر در دارالارشاد اردبیل پرداخت و گفت: هنرمند محصول سیستم گسترده و حجیم است درحالی‌که هنرمند در اردبیل سیستمی نیست؛ بلکه برخاسته از ذوق هنری است که ستارگان حوزه‌های مختلف اردبیل در کشور و حتی در جهان کم‌نظیر است.
 
وی از هنرمند تک‌چهره به‌عنوان آسیب بزرگ برای دارالارشاد عنوان کرد و یادآور شد: با رفتن این تک‌چهره‌ها آسمان هنر اردبیل کم‌فروغ خواهد شد و این به خسران منجر خواهد شد.
 
عاملی با بیان اینکه هنر نباید از جامعه منقطع شود ادامه داد: هنر و هنرمند نباید در عالم خاص سیر کند؛ بلکه باید در جامعه با بهره‌مندی از ارزش‌ها باورسازی کند.
 
این مسئول با بیان اینکه حل مشکلات در گرو عزم ملی است، افزود: باز شدن گره کاهش آسیب‌های اجتماعی در گرو محصولات هنری است؛ چراکه آثار هنری می‌تواند در ذهن و فکر مخاطب نفوذ و آگاهی‌بخش شود.
 
امام‌ جمعه اردبیل با انتقاد از جامعه هنری دارالارشاد اردبیل از عدم توجه به مسائل آسیب‌های اجتماعی گفت: چرا هنرمندان ما به مسئله طلاق ورود پیدا نمی‌کنند.
 
وی با بیان اینکه محصولات هنری اثرگذارتر از بنیاد‌هایی همچون تحکیم بنیان خانواده هستند تصریح کرد: هنر در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق می‌تواند گره‌گشا باشد.
 
عاملی به تأثیر هنر در احیای عِرق ملی اشاره کرد و گفت: یک اثر هنری فاخر تولید هنرمند اردبیلی که در عرصه بین‌المللی منتشر شده موجب مباهات، افتخار و غرور همشهریان است؛ چراکه موجب سربلندی دارالارشاد و مردم این خطه می‌شود.
 
این مسئول از عدم ظهور و بروز هنرمندان اردبیلی در قاب تلویزیون انتقاد کرد و بیان داشت: چرا هنرمند اردبیلی در صداوسیمای کشور دیده نمی‌شود درحالی‌که توان و ظرفیت هنرمندان اردبیلی بالا و ملی است.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی اردبیل به هنر خوشنویسی اشاره کرد و گفت: خوشنویسان اردبیلی از مفاخر شیعه بوده و با هنرمندی تمام خط فارسی نستعلیق را جهانی کرده‌اند.
 
وی لزوم توجه به آثار هنرمندان اردبیلی را خواستار شد و گفت: تکریم هنرمند زمینه‌ساز اعتلای فرهنگ و هویت ما می‌شود.
 
عاملی با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی هنری است که در انقلاب اسلامی ایجاد شده است ادامه داد: هنر جمهوری اسلامی این است که ملت برای خود تصمیم می‌گیرد.
 
امام جمعه اردبیل از پاسخ ایران به آمریکا و رژیم صهیونیستی به‌عنوان هنر انقلاب اسلامی نام برد و متذکر شد: هنرمندان ما نیز باید در این راستا حرکت کرده و با خلق آثار هنری فاخر بر عزت و اقتدار ایران اسلامی در عرصه بین‌الملل بیفزایند.
 
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به کتاب جدید قرآن کریم به خط نسخ توسط صابر صفایی در اردبیل اشاره کرد و ابراز داشت: کتاب جدید در نوع خود بی‌نظیر است و پس از رونمایی آن ارزش و اهمیت این کار بی‌بدیل و ارزشمند آشکار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار