رئیس سازمان دارالقرآن کریم:

نوزدهمین دوره اعطای مدرک حافظان قرآن کریم برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام تقی‌زاده از ثبت‌نام ۵۰هزار در حفظ موضوعی قرآن کریم خبر داد و گفت: امسال نوزدهمین دوره اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم را داریم که یک سنجش ویژه در حوزه حفظ است، متاسفانه این دوره‌ها به خوبی شناسانده نشده است در حالی که این آزمون فرصت خوبی برای جامعه قرآنی است.
کد خبر: ۶۶۳۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴ - 28April 2024

نوزدهمین دوره اعطای مدرک حافظان قرآن کریم برگزار می‌شودبه گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام تقی‌زاده رئیس سازمان دارالقرآن کریم با اشاره به موضوع اهمیت حفظ قرآن کریم و انس با قرآن اظهار کرد: براساس نظرسنجی که در ایام‌ ماه رمضان انجام دادیم ۷۵درصد از کسانی‌ که در نظرسنجی شرکت کردند از عدم‌ حفظ قرآن حسرت می‌خوردند. 

وی در ادامه با اشاره به موضوع حفظ موضوعی آیات قرآن و افزود: در زمینه‌ حفظ موضوعی با طرح «زندگی با آیه‌ها» توانستیم دروازه‌ای را برای مخاطبین ایجاد کنیم که هر کسی بتواند ۱۰۰ آیه براساس این طرح یادگرفته و سپس به سمت حفظ کل بروند.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم در مورد حفظ عمومی عنوان کرد: براساس نظر نخبگان به این‌ نتیجه رسیدیم که آموزش و‌ پرورش و سازمان دارالقرآن کریم شرایطی فراهم کنند که همه به حفظ عمومی وارد شوند که خوشبختانه تا به امروز ۵۰هزار نفر ثبت‌نام‌ و‌ نزدیک ۷۰درصد نیز در آزمون‌ها شرکت کردند.

تقی‌زاده در خصوص حفظ تخصصی گفت: ما امسال نوزدهمین دوره اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم را داریم که یک سنجش ویژه در حوزه حفظ است، متاسفانه این دوره‌ها به خوبی شناسانده نشده است در حالی که این آزمون فرصت خوبی برای جامعه قرآنی است.

در ادامه، میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به طرح «زندگی با آیه‌ها» گفت: ما در حوزه آموزش و تبلیغ و‌ ترویج در آموزش و پرورش اتفاقات زیادی را رقم زده‌ایم، در دوره دبستان‌ با چند سوره و در مقاطع دیگر به چند جزء می‌رسد که نهایتا ۳۰۰هزار نفر در سطوح مختلف در رقابت‌های ما حضور دارند.

وی ادامه داد: آموزش هم در سه سطح داریم که حفظ موضوعی یکی‌ از ارکان اصلی است، همچنین دانشگاه فرهنگیان نیز یکی از شرایط حضور تسلط به موضوع قرآنی برای معلمان است. حفظ ترتیلی و تخصصی را نیز داریم که در مدارس شبانه‌روزی و دارالقرآن‌ها اتفاق می‌افتد.

محمدعلی خواجه‌پیری از اساتید قرآنی نیز در بخش دوم این نشست با بیان اینکه اگر همه در جامعه قرآنی یکدست شویم اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد، تصریح کرد: برای طرح مسطورا دوم همه باید اطاق فکر تشکیل داده و کار جدیدی را رقم‌ بزنیم زیرا اصل طرح خوب است اما نباید دچار تکرار شود.

وی ابراز کرد: طرح مسطورا جواب داده اما باید نقاط قوت و ضعف آن‌ را بررسی کنیم، زیرا اصل طرح خوب است اما نباید دچار تکرار شود. در پایان بخش این نشست از پوستر نوزدهمین دوره اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم رونمایی شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار