بخوانیم و بسازیم/ رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مطرح کرد؛

هزار مدرسه ایران مهمان نمایشگاه کتاب/ ظرفیت یمن در نمایشگاه کتاب کوچک شمرده نشود

احمدوند از اختصاص بن خرید کتاب برای هزار مدرسه خبر داد و درباره حضور یمن در نمایشگاه کتاب گفت: نمایشگاه کتاب می‌توانست میهمان ویژه نداشته باشد و حضور یمن در نمایشگاه بخاطر ارتباط گسترده بین ایران و این کشور مهم است.
کد خبر: ۶۶۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸ - 05May 2024

هزار مدرسه ایران مهمان نمایشگاه کتاب/ ظرفیت یمن در نمایشگاه کتاب کوچک شمرده نشودبه گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور یاسر احمدوند رئیس نمایشگاه و علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی نمایشگاه در محل نمایشگاه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد. 

یاسر احمدوند رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه مهمان ویژه ویژه نمایشگاه کتاب تهران کشور هند بود که دلیل این انتخاب سابقه دیرینه تمدنی بین دو ملت ایران و هند بود، اظهار داشت: تلاش شد حضور کشور هند در نمایشگاه با هدف تقویت ارتباط ما جامعه فرهنگی این کشور صورت گیرد اما بعد از عملیات تنبیهی "وعده صادق"، کشور هند بیانیه‌ای صادر کرد که مانع سفر اتباع کشورشان به ایران و سرزمین‌های اشغالی شد لذا این محدودیت مانع میزبانی از هند شد. 

رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درخصوص ظرفیت کشور یمن عنوان کرد: انتخاب یمن در بین کشورهای مختلف که با توجه به فاصله‌ی اندک برگزاری نمایشگاه آماده حضور در نمایشگاه بودند اتفاق خوبی بود و برنامه‌های فرهنگی گسترده‌ای توسط یمن در نمایشگاه برگزار خواهد شد.

وی ارتباط ایران و یمن را گسترده و دارای پیشینه تاریخی دانست و تاکید کرد: کشور یمن دارای اندیشمندان و بزرگان زیادی در طول تاریخ بوده است که ارتباط گسترده‌ای با ایران داشته‌اند. 

احمدوند درباره برنامه نمایشگاه درخصوص جنايات رژیم صهیونیستی و اعتراضات دانشجویی در آمریکا و دیگر نقاط جهان گفت: امسال برنامه‌های ویژه‌ای در خصوص فلسطین خواهیم داشت؛ دانشجویان فلسطینی و جهادی در نمایشگاه برنامه و حضور ویژه خواهند داشت. 

رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درخصوص اختصاص بن نمایشگاه به دستگاه‌های مختلف اظهار داشت: طبق دستورالعمل‌هایی که وجود دارد هر دستگاه‌های که اورده‌ای برای کارکنان خود درخصوص نمایشگاه کتاب داشته باشد ما امکان اختصاص ۲۰ درصد بن به آن‌ها را خواهیم داشت و سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد بن خرید اختصاص داده شده بود. 

وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص اختصاص بن کتاب به مخاطبین نوجوان عنوان کرد: امکان اختصاص به خرید کتاب برای هزار مدرسه در کشورمان فراهم شده است تا نوجوانان بتوانند از نمایشگاه بهره‌مند شوند. 

احمدوند گفت: واگذاری غرفه ها به ناشرانی که ساخت و ساز دارند نیز انجام شده و از امروز نیز ناشران طبق اطلاع رسانی با مراجعه به مصلی امام (ره) غرفه ها را دریافت می کنند و اقلام مورد نیاز خود را در نمایشگاه قرار می‌دهند. کمیته فرهنگی برنامه های متعددی دارد که از جمله آن‌ها می توان به اجرای برنامه های ویژه برای غزه و فلسطین اشاره کرد که در این زمینه کار حجمی و نماد سازی برای مجاهدت های مردم غزه صورت می‌پذیرد و هم برنامه های مختلفی با حضور اصحاب فرهنگ و قلم در زمینه فلسطین، تقدیر از ناشران و نویسندگان را در این‌زمینه خواهیم داشت. به‌مناسبت دهه کرامت نیز ویژه‌برنامه‌ای برای پاسداشت مقام دختران نیز تدارک دیده شده است.

رییس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ادامه گفت: در بخش بین‌الملل حدود ۶۰ ناشر خارجی در نمایشگاه امسال حضور دارند که ۵۰ هزار عنوان کتاب خارجی توسط آنان عرضه می‌شود. این عناوین سال گذشته ۴۵ هزار عنوان بود بنابراین به لحاظ حجم بار دریافتی، پیش‌بینی می‌کنیم افزایش داشته باشیم و چیزی بالغ بر ۷۰ تن حجم دریافتی این‌بخش باشد که در نمایشگاه عرضه می‌شود. در این‌دوره از نمایشگاه کتاب میزبان رویدادی با عنوان نشر ایران از ۲۴ تا ۲۶ در بخش خارجی هستیم که براساس نیاز معرفی بیشتر نشر ایران به ناشران خارجی و کارگزاران منطقه ای طرح ریزی شده ۲۰ مهمان از کشورهای منطقه و کارگزاران ادبی در این بخش حضور دارند، امیدواریم این اتفاق شروع ارتباط ناشران ما با ناشران جهانی باشد.

 

تصاویر/ نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار