ساخت قسمت دوم مستند «معجزه مادری»

مستند معجزه مادری، روایتی از رحیمه همتی طاحونه، مسئول خواهران قرارگاه فرهنگی مسجد سیدمصطفی خمینی است که در استان بوشهر تولید شده است.
کد خبر: ۶۶۵۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶ - 05May 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، حاج خانم بنفشه یکی از بانوان تاثیرگذار استان بوشهر است که در قبل و بعد از انقلاب اسلامی، همواره دغدغه‌های زیادی برای تجلی فرهنگ اسلامی داشته است.

مستند معجزه مادری، روایتی از رحیمه همتی طاحونه، مسئول خواهران قرارگاه فرهنگی مسجد سیدمصطفی خمینی بوشهر است که توسط ریحانه قبادی، مستندساز بوشهری، به همت اداره امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر تولید شده است.

ساخت قسمت دوم «معجزه مادری»

رحیمه همتی طاحونه، ملقب به حاج خانم بنفشه از بانوان فعال در زمان جنگ تحمیلی بود و بعد از انقلاب تلاش زیادی برای ساخت یک محله و تبدیل کردن آن مسجد به یک پایگاه فرهنگی در شهر بوشهر داشت.

ریحانه قبادی، کارگردان و تهیه کننده این مستند درباره این نحوه ساخت این مستند می‌گوید: این سوژه توسط اداره بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر به ما پیشنهاد شد و پس از تحقیقات اولیه، فعالیت های اجرایی آن را انجام دادیم.

این مستند، حاج خانم بنفشه را از زبان اهالی محل و نزدیکان وی به مردم معرفی می‌کند و از دغدغه ها و فعالیتهای فرهنگی او به مردم می گوید.

ریحانه قبادی با اشاره به اینکه این مستند با حضور مسئولین صدا و سیمای استان بوشهر رونمایی شد، عنوان کرد: با همکاری سازمان صدا و سیمای استان بوشهر، پخش این مستند از شبکه های سیما به زودی آغاز خواهد شد.

ساخت قسمت دوم «معجزه مادری»

وی در پایان خاطرنشان کرد: ساخت قسمت دوم «معجزه مادری» به زودی با همکاری اداره امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر درباره یکی دیگر از بانوان تاثیرگذار این استان آغاز خواهد شد؛ پس از آن سوژه‌ای از یکی از محافل مذهبی بانوان استان بوشهر داریم که قسمت سوم را با آن مضمون تولید خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها