مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

دفاع از انقلاب اسلامی آحاد جامعه را در بر می‌گیرد

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: نزدیک به ۴۰ سال قبل تکلیف جوانان ایران اسلامی این بود که برای دفاع از انقلاب اسلامی مجاهدت کنند، اما امروز که به عنوان پیشکسوت دفاع مقدس شناخته می‌شوند تکلیف از آنها برداشته نشده و به اقتضای سن و شرایط جسمی باید مدافع انقلاب اسلامی باشند.
کد خبر: ۶۶۶۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶ - 09May 2024

دفاع از انقلاب اسلامی آحاد جامعه را در بر می‌گیردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در سفر به شهرستان گناباد با جانباز و پیشکسوت دفاع مقدس «اسماعیل تقوی‌منش» و خانواده شهید «محمد پوریوسف» دیدار و گفت‌وگو کرد.

سردار یوسفعلی‌زاده در دیدار خود با اسماعیل تقوی‌منش ضمن توصیه به وی بر صبر و استقامت در برابر بیماری، اظهار داشت: انسان‌ها بایستی در برابر مقدرات الهی، صبر و شکر را پیشه کنند چراکه هر دو مولفه مذکور امر خداوند هستند. برخی از یاران ما در ۴۲ سال قبل، سبک‌بالانه عروج کردند و امثال ما که ماندیم باید به امر الهی تمکین کنیم. ما هم بالاخره روزی به یاران شهید خود، ملحق خواهیم شد.

وی با بیان اینکه وظیفه اسلامی و انقلابی آحاد جامعه این است که پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت را تکریم کنند، در ادامه تأکید کرد: نزدیک به ۴۰ سال قبل تکلیف ما بر این بود که برای دفاع از انقلاب اسلامی بدویم، اما امروز که به عنوان پیشکسوت دفاع مقدس شناخته می‌شویم تکلیف دیگری داریم و آن این است که به اقتضای شرایط جسمی مدافع انقلاب اسلامی باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه امیدواریم رنج و گرفتاری غاطبه مسلمانان به زودی برطرف شود، تصریح کرد: در همین ایام که غزه انواع بمباران‌ها را که توسط توسط رژیم صهیونیستی انجام می‌شود، تجربه می‌کند؛ مردم این خطه از کشور فلسطین با اینکه به لحاظ امکانات دارویی و درمانی با کمبود مواجه هستند، اما یاد خدا را فراموش نکرده و همواره در گفته‌های خود می‌گویند: «خدا با ما است!» یادآوری چنین مبانی آن هم در شرایط سخت زندگی به انسان روحیه می‌دهد.

این مقام مسئول در ادامه ضمن قدردانی از فداکاری‌های خانواده جانبازان و ایثارگران، یادآور شد: کسانی که از سنگرداران دیروز دفاع مقدس، در حال حاضر پرستاری می‌کنند بدون شک مشمول ثواب هستند. همسران پاسداران در دوران دفاع مقدس، علی‌رغم دلبستگی که داشتند، اما برای رضای خدا فراق و هجران را به جان خریدند و بار سنگین مدیریت خانواده را بر دوش کشیدند و امروز هم مخلصانه از پاسداران و رزمندگان دیروز پرستاری می‌کنند.

سردار یوسفعلی‌زاده همچنین در ادامه حضور خود در گناباد با حضور در منزل شهید «محمد پوریوسف»، خطاب به پدر این شهید ابراز داشت: شما با تربیت صحیح فرزند، باعث شدید که او مورد قبول درگاه الهی قرار گیرد به همین خاطر امیدوار هستیم که در روز قیامت شفیع همه ما باشد.

در این دیدار؛ پدر شهید پوریوسف و سید محمود قاسمی همرزم شهید و پیشکسوت دفاع مقدس به بیان سیره و خصوصیات اخلاقی آن شهید والامقام پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار