امام جمعه مشهد:

نامه رهبر معظم انقلاب، مبنای نهضت ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکاست/ دلدادگی به برادر؛ خصوصیت مشترک حضرت زینب کبری (س) و فاطمه معصومه (س)

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: جنبش ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا که در دل مردم و آن هم نخبه‌ترین طبقات جامعه آمریکا در جریان است، ریشه در دو نامه‌ای دارد که در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی نگاشته شد.
کد خبر: ۶۶۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۲ - 10May 2024

نامه رهبر معظم انقلاب، مبنای نهضت ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکاست/ دلدادگی به برادر؛ خصوصیت مشترک حضرت زینب کبری (س) و فاطمه معصومه (س)به گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» امام جمعه مشهد در نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت و سالروز ولادت بانوی کریمه اهل بیت (ع) طی سخنانی اظهار داشت: بسیاری از خصوصیاتی که برای حضرت زینب کبری (س) ذکر شده، در وجود اقدس حضرت معصومه (س) نیز وجود دارد که یکی از اینها، وابستگی به برادر است به بیان دیگر؛ همانطور که زینب کبری (س) وابسته به سیدالشهدا (ع) بود، فاطمه معصومه (س) نیز وابسته به حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) است.

وی در بخش دیگری از صحبت خود با اشاره به تحولات اخیر دانشگاه‌های آمریکا و اعتراض دانشجویان در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها گفت: یکی از مسائلی که امروزه ما با آن مواجه هستیم، موضوع جنبش دانشجویی در ایالات متحده آمریکاست. این مطلب، موضوعی است که از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون در آمریکا سابقه نداشته و وقوع آن در آمریکایی که حامی اصلی صهیونیست‌هاست، اهمیت مضاعف دارد. خصوصاً اینکه در دل مردم آمریکا و آن هم نخبه‌ترین طبقات جامعه آمریکا که دانشجویان و اساتید باشد، این حرکت ضدصهیونیستی به صورت یک جنبش کامل، کوبنده و توفنده صورت گرفته است.

امام جمعه مشهد همچنین افزود: سرکوبی این جنبش توسط آمریکا، تابلویی شده که دموکراسی لیبرالی آمریکایی را به همه عالم نشان داده و همه فهمیده‌اند حقیقت حرف اینها چیست؟ چگونه می‌شود یک استاد دانشگاه توسط یک پلیس روی زمین کشیده شود و دستبند بخورد فقط به این دلیل که با صهیونیست‌ها موافق نیست؟

وی با تأکید بر ضرورت جریان‌شناسی جنبش دانشجویی آمریکا در ادامه تصریح کرد: ریشه این جنبش دانشجویی در دو نامه‌ای است که در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی توسط رهبر معظم انقلاب نگاشته شد. آن زمان که این نامه، خطاب به دانشجویان آمریکایی نوشته شد، یک عده در داخل کشور می‌گفتند مگر امکان دارد دانشجوی آمریکایی دلبسته این مبانی و معارف شود؟ در آن نامه گفته شده بود: «من شما جوانان را مخاطب خود قرار می‌دهم؛ نه به این علّت که پدران و مادران شما را ندیده می‌انگارم، بلکه به این سبب که آینده ملّت و سرزمینتان را در دستان شما میبینم و نیز حسّ حقیقت‌جویی را در قلب‌های شما زنده‌تر و هوشیارتر می‌یابم. به سیاستمداران و دولتمردان شما خطاب نمیکنم، چون معتقدم که آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اند».

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی همچنین یادآور شد: با این لحن و خطابی که رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان داشت، از همان‌جا این جریان آغاز شد. نامه‌ای که توسط ولی امر مسلمین جهان نوشته شده و با آن نفوذ کلام جریان یافته، مسلم است در دل هر جوان و انسان آزاده‌ای حتی آمریکایی و اروپایی اثر می‌گذارد. مسئله فلسطین هم از آن زمان مطرح شد تا این جوانان حقیقت‌جو با دغدغه‌های انسانی و اخلاقی بیشتر آشنا شوند.

وی با اشاره به فراز‌هایی از نامه دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: ایشان در آن نامه نوشتند «یک خانواده فلسطینی ده‌ها سال است که حتّی در خانه‌ی خود از ماشین کشتار و تخریب رژیم صهیونیست در امان نیست. امروزه چه نوع خشونتی را می‌توان از نظر شدّت قساوت با شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیست مقایسه کرد؟»

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین بیان کرد: سوال محوری حضرت آقا این بود که «این رژیم بدون اینکه هرگز به‌طور جدّی و مؤثّر مورد سرزنش متّحدان پرنفوذ خود و یا لااقل نهاد‌های به‌ظاهر مستقل بین‌المللی قرار گیرد، هر روز خانه فلسطینیان را ویران و باغ‌ها و مزارعشان را نابود می‌کند، بی‌آن‌که حتّی فرصت انتقال اسباب زندگی یا مجال جمع‌آوری محصول کشاورزی را به آنان بدهد و همه اینها اغلب در برابر دیدگان وحشت‌زده و چشمان اشک‌بار زنان و کودکانی روی می‌دهد که شاهد ضرب و جرح اعضای خانواده خود و در مواردی انتقال آنها به شکنجه‌گاه‌های مخوفند.

وی تصریح کرد: آیا در دنیای امروز، قساوت دیگری را در این حجم و ابعاد و با این تداوم زمانی می‌شناسید؟ به گلوله بستن بانویی در وسط خیابان فقط به جرم اعتراض به سربازِ تا دندان مسلّح، اگر تروریسم نیست پس چیست؟ این بربریّت، چون توسّط نیروی نظامی یک دولت اشغالگر انجام می‌شود، نباید افراطی‌گری خوانده شود؟ یا شاید این تصاویر فقط به این علّت که شصت سال مکرّراً از صفحه‌ی تلویزیون‌ها دیده شده، دیگر نباید وجدان ما را تحریک کند؟

علم‌الهدی در ادامه تأکید کرد: این نامه‌ها، جوانانی را ساخت که امروز در برابر همه جنایات دولت، پلیس و سربازان آمریکایی مقاومت می‌کنند و از شعار ضدصهیونیستی دست برنمی‌دارند. اینها حتی شعار‌هایی را که در دانشگاه‌هایشان می‌دهند، به زبان مادری نمی‌گویند و به زبان فارسی شعار می‌دهند. در این شرایط، بدیهی است دولت آمریکا به وحشت بیفتد، زیرا جوانان هموطن آن‌ها با زبان خمینی کبیر و ملت ایران به جریان مقاومت پیوسته‌اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در مقابل دشمن، سه راه وجود دارد؛ جنگ، تسلیم یا بازدارندگی، در تکمیل صحبت‌های خود اظهار داشت: کامل‌ترین راهبرد نیز همین بازدارندگی است یا همان با قدرت زندگی کردن است تا دشمن جرئت نکند وارد جنگ شود. این موضوع را اخیراً به چشم شاهد هستیم و مدت‌هاست دیگر هیچکس از سردمداران نظام سلطه جرئت نکرده ما را تهدید به جنگ کند. آن هم حتی در شرایطی که ایران اسلامی توسط پایگاه‌های ارتش تروریستی آمریکا محاصره شده و آنها مثل سگ پارس می‌کنند، اما جرئت ندارند پا پیش بگذارند.

امام جمعه مشهد در پایان خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به آیه ۷ سوره مبارکه ابراهیم (وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّکُمْ لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ وَلَئِنْ کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِی لَشَدِیدٌ/ (همچنین) بخاطر بیاورید هنگامی را که پروردگارتان اعلام داشت که اگر شکر گزاری کنید (نعمت خود را) بر شما خواهم افزود و اگر کفران کنید مجازاتم شدید است!) تصریح کرد: همه اینها به برکت اقتدار رهبری است که به دشمن قدرت نشان داده و ملت ما را به این بازدارندگی و صلابت رسانده است. این رهبری و فرماندهی مدبرانه در درگاه خدا شکر دارد، زیرا خداوند عالم فرمود «لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ» و این شکرگزاری است که ختم به زمینه‌سازی برای ظهور حجت بالغه الهی بر زمین خواهد شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها