دبیر ستاد گرامیداشت سوم خرداد خراسان شمالی:

فتح خرمشهر نماد اتحاد و حاصل روحیه ایثار مردم ایران اسلامی است

الهی راد گفت: فتح خرمشهر نماد اتحاد و حاصل روحیه ایثار مردم شریف میهن اسلامی است.
کد خبر: ۶۶۶۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹ - 11May 2024

فتح خرمشهر نماد اتحاد و حاصل روحیه ایثار مردم شریف میهن اسلامی استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان شمالی، امروز (شنبه) در جلسه ستاد گرامیداشت سوم خرداد خراسان شمالی که به ریاست «محمدرضا حسین نژاد» استاندار خراسان شمالی برگزار شد، دبیر ستاد گرامیداشت سوم خرداد استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۵۲ شهید عملیات بیت‌المقدس استان، اظهار داشت: گرامیداشت چهل­ و دومین سالروز فتح خرمشهر، نشان از اقتدار ایران اسلامی و زبونی استکبار است. خرمشهر، شهر نمونه مقاومت در دوران دفاع مقدس نامیده شد. دلیل این نامگذاری، پایداری مردمی، برای دفاع از انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی ایران بزرگ در هشت سال مقاومت است.

سرهنگ الهی‌راد ضمن تشریح مختصری از عملیات الی‌بیت‌­المقدس، گفت: فتح خرمشهر نماد اتحاد و حاصل روحیه ایثار مردم شریف میهن اسلامی است. در این ایام بیش از هزار برنامه تحت عناوین مختلفی برنامه‌ریزی شده است. دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های لشکری و کشوری در برنامه‌ریزی برنامه‌های محوری ویژه گرامیداشت سوم خرداد از مشارکت مردم گرانقدر در فعالیت‌های مورد نظر اهتمام داشته باشند.

در ادامه این جلسه استاندار خراسان شمالی با اشاره به هم‌افزایی و مشارکت مردم شریف استان و همه نهاد‌ها در اجرای برنامه‌‌های گرامیداشت این حماسه بزرگ، تصریح کرد: گرامیداشت فتح خرمشهر، زنده نگه داشتن روحیه جهاد، شهادت‌طلبی و ایثار است که باید برای نسل فعلی و آتی جامعه تبیین شود.

وی با بیان اینکه رزمندگان سختی­‌ها و شیرینی‌های هشت سال دفاع مقدس را درک کرده­‌اند، افزود: در حماسه فتح خرمشهر و شکست دشمنان، درس‌های نهفته‌ی هست که باید به نسل­‌های آینده منتقل و برای نسل فعلی نیز یادآوری شود. باید به چرایی دفاع مقدس پرداخت، زیرا پاسخ به این پرسش، پاسخ به ابهامات دفاع مقدس است. یکی از موجبات تداوم انقلاب اسلامی ایران، فتح خرمشهر و هشت سال دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار