رئیس انجمن موبدان زرتشتی تهران:

به شهدای زرتشتی در دفاع مقدس افتخار می کنیم

رئیس انجمن موبدان زرتشتی تهران با بیان اینکه تفکر انسانی خیلی آدم را تکان می دهد گفت: من در جنگ آرش و سیاوش که در افسانه های ما وجود دارد را از نزدیک دیدم و منقلب شدم.
کد خبر: ۶۶۹۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱ - 20January 2016

به شهدای زرتشتی در دفاع مقدس افتخار می کنیم

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مراسم دعوت از رئیس انجمن موبدان زرتشتی تهران جهت شرکت در یادواره شهدای ادیان توحیدی با حضور سردار مجتبی عسگری، مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه تهران بزرگ در آدریان تهران برگزار شد.

دکتر اردشیرخورشیدیان، رئیس انجمن موبدان زرتشتی تهران با اشاره به حضور اقلیت های دینی در جبهه های جنگ تحمیلی، گفت: ما زرتشتی ها به نسبت جمعیت مان، شهدای بسیاری در جنگ داشتیم و به این موضوع هم افتخار می کنیم. در آرامستان زرتشتیان تهران نمادی ویژه برای شهدای زرتشتی ساخته شده است.

وی با بیان این که برگزاری یادواره شهدای ادیان توحیدی بسیار ارزشمند است، اظهار داشت: یکی از چیزهایی که مملکت را حفظ می کند،  همبستگی است و نشان دادن همبستگی به دشمن باعث می شود که دشمن بداند اگر تجاوز کرد همه پشت به پشت همدیگر از کشور دفاع خواهند کرد. بنده این کار شما را تقدیر و ستایش می کنم و حتما با کمال افتخار در این مراسم حضور پیدا خواهم کرد و این حضور باعث افتخار ما است.

خورشیدیان در مورد تاثیر برگزاری  این کنگره برای خانواده شهدا و نسل جوان کشور، تصریح کرد: این کار بسیار ارزشمند است، چرا که هم روان شهدا را شاد می کند و هم بازماندگان آن ها به این خاطر که عده ای به فکرشان هستند، شاد می شوند و هم اینکه برای ملت، میهن و جوانان مفید است؛ چرا که آن ها هم بدانند وظایف و مسئولیت هایی دارند و ایران جز در شرایطی که همه احساس مسئولیت کنیم، حفظ نمی شود. نسل جوان با برگزاری این مراسم متوجه می شود که اگر در دفاع از کشور خسارتی به آن ها وارد شد، کسانی هستند که از گذشت و فداکاری آن ها تشکر و سپاسگذاری کنند.

وی با اشاره به تاکیدات حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر انسجام ملت ایران، گفت: ایشان در روز ورود به ایران و بعد از آن هم در سخنرانی هایشان فرمودند که ما ملت واحد و همه یکتاپرست هستیم. دفاع همراه و همگام با یکدیگر بود که میهن را چنان حفظ کرد که یک وجب از خاک ما از دست نرفت. این موضوع خیلی برای ما موجب افتخار است که در آخر، سازمان ملل مجبور شد صدام حسین را محکوم کند. عراق تجاوزگر بود و دنیا از او پشتیبانی می کرد. ما در آن ایام می گفتیم که صدام به ما تجاوز کرده ولی آن ها قبول نمی کردند. در آخر همه ملل این مطلب را قبول کردند و حتی آمریکا مجبور شد که این موضوع را وتو نکند.

رئیس انجمن موبدان زرتشتی تهران در همین زمینه افزود: صدام سر هیچ با ما جنگید و به همین خاطر از طرفین بسیاری کشته شدند و این وسط اسلحه فروش ها سود بردند. هنوز هم خسارات معنوی جنگ مثل نبودن پدر و برادر در خانواده ها ادامه دارد و مسائل معنوی را نمی توانیم جبران کنیم. هنوز مصدومین حملات شیمیایی عراق برای معالجه به مطب بنده مراجعه می کنند و دیدن آن ها خیلی برای من زجرآور است.

خورشیدیان با اشاره به رفتار انسانی ملت ایران در جنگ با رژیم بعث عراق، عنوان داشت: ما به جنگ  با عراق دفاع مقدس می گفتیم؛ چرا که جنگ در فرهنگ ما نامقدس است ولی دفاع حق همه است و جنگ حق هیچ کسی نیست. جنگ عمل غیرانسانی است ولی وقتی کسی حمله می کند ما مجبوریم و حق داریم دفاع کنیم. در جنگ با اسرای ما کارهایی می کردند که انسانی بر سر انسان دیگر نمی آورد ولی در مقابل وقتی آن ها اسیر ما می شدند، انسانی برخورد می کردیم و این تفکر برای ما افتخار بود.

رئیس انجمن موبدان زرتشتی تهران با بیان این که خود نیز در سال های دفاع مقدس برای مداوای مجروحین در جبهه های جنگ حضور پیدا کرده ام، اظهار داشت: بنده متخصص چشم هستم و پنج نوبت در جبهه ها برای مداوای مجروحین حضور پیدا کردم. از سال 62 تا سال های بعد از جنگ هم در بیمارستان شهید مصطفی خمینی عمل چشم مجروحین جنگ تحمیلی را انجام می دادم.

وی به ذکر خاطره ای از دوران حضور خود در جبهه در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: تفکر انسانی خیلی آدم را تکان می دهد. من در جنگ آرش و سیاوش که در افسانه های ما وجود دارد را از نزدیک دیدم و منقلب شدم. به یاد دارم که به چشم سربازی تیر خورده بود و وقتی برای  مداوا به بالای سرش رفتیم می گفت به من توجه نکنید، من را رها کنید و جلوتر بروید که در آن جا همه کشته می شوند و باید به آن ها کمک کنید. این فرد تنها به فکر چشم خودش نبود.

رئیس انجمن موبدان زرتشتی تهران درمورد اهمیت یاد آوری خاطرات دفاع مقدس برای نسل جوان، عنوان کرد: یادآوری این خاطرات خوب است برای این که امروز فرهنگ غرب زدگی نفوذ کرده و توانسته بسیاری از جوان های ما را جذب کند. امروز در دنیا خداپرستی کمرنگ است و همه چیزپرستی از جمله پول و مقام پرستی وجود دارد که جلوی یکتا پرستی را سد می کند. وقتی جوان های امروزی این خاطرات را می شنوند، می توانند مثل جوانان آن دوران شوند.

رئیس انجمن موبدان زرتشتی تهران در مورد تحولات منطقه و جهان، گفت: کار دین انسان سازی و وجدان سازی است. کار دین این است که وقتی کسی متخصص رشته ای شد، انسان تر باشد. شرایط فعلی دنیا به خاطر این است که افرادی دانشمند هستند ولی وجدانشان قوی نیست و دین دار نیستند و این افراد دنیا را به این وضعیت کشانده اند و چندین میلیون انسان را به کشتن می دهند و امنیت جهان را به هم ریخته اند.

خورشیدیان پیرامون ضرورت گفتگو و همبستگی ادیان توحیدی، تصریح کرد: همه پیامبران از طرف یک خدا آمده اند و منظور و هدف و پیامشان یکی بوده است و هدف همه ما رسیدن به خداست. هدف یکتاپرستی این است که به یکتایی برسیم و اختلافات را کنار بگذاریم و فرعیات را اصل نکنیم.

وی در همین زمینه تاکید کرد: باید به جای گفتگوی مذاهب بیشتر بر گفتگوی ادیان تاکید کنیم و بر سر موضوعات اساسی صحبت کنیم؛ چرا که همه اصول دین مثل توحید، نبوت و معاد را قبول داریم.

رئیس انجمن موبدان زرتشتی تهران در ادامه، تصریح کرد: معتقد به گفتگوی ادیان و آنچه که پیامبران گفته اند، هستیم. هرچه دل های ما به همدیگر نزدیک تر شود به خدا نزدیک تر می شویم.

وی با بیان این که ملت، دولت و حکومت ما تجاوزگر نیست و همیشه از خودمان دفاع کرده ایم و اگر متحدتر باشیم دشمن بیشتر از ما می ترسد، تصریح کرد: امام حسین (ع) باید برای همه انسان های جهان الگو باشد چرا که از مظلوم دفاع کرد و در مقابل ظالم ایستاد. زن و فرزندش فدا شد و خم به ابرو نیاورد و تسلیم هم نشد. این پیام چقدر ارزشمند است، آیا پیام ایشان محدود به مسلمان ها و شیعیان است؛ قطعا نه، این پیام مربوط به همه مردم جهان است. این پیام می خواهد بگوید از مظلوم دفاع کنید و تسلیم زور نشوید.

رئیس انجمن موبدان زرتشتی تهران در پایان سخنان خود با اشاره به تلاش های دشمن برای تفرقه میان اقوام و ادیان مختلف کشور، عنوان کرد: تنها راه دشمن این است که اختلاف بیندازد و حکومت کند و راه دیگری ندارد. آن ها می خواهند بین مذاهب، اقلیت و اکثریت و اقوام  اختلاف بیندازند و از آب گلآلود ماهی بگیرند. هرچه ما به هم نزدیک تر شویم و بهتر همدیگر را درک کنیم، کمتر بر سر مسائل فرعی به هم ایراد می گیریم. نباید مسائل فرعی را اصلی کنیم.

در ادامه این مراسم سردار مجتبی عسگری، مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه تهران بزرگ با بیان این که از برگزاری مراسم یادواره شهدای ادیان توحیدی دو هدف داریم، اظهار داشت: هدف اول ما تکریم شهدایی است که خونشان را برای مملکت نثار کردند تا دشمن به هدفش نرسد. هدف بعدی هم این است که به دشمن بگوییم ما یکدست هستیم و قوه بازدارندگی کشور را افزایش دهیم، تا وقتی دشمن از بیرون نگاه می کند جرئت تجاوز به کشور را نداشته باشد.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه تهران با اعلام این که یادواره شهدای ادیان توحیدی،  روز 7 بهمن در فرهنگسرای بهمن تهران برگزار می شود، گفت: امروز به منظور دعوت رسمی از جنابعالی برای شرکت در یادوراه شهدای ادیان توحیدی حضور پیدا کرده ایم. اعتقاد داریم که افراد روحانی جدا از گرایش های دینی باعث شکوفایی و برکت برای هر مراسمی می شوند و حضور شما می تواند برای ما برکت به همراه بیاورد.

یادواره شهدای ادیان توحیدی هفتم بهمن ماه در فرهنگسرای بهمن تهران برگزار می شود.

 

منبع: بسیج پرس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار