یادداشت سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت سالروز شهادت «حسن باقری»

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در یادداشتی، نهم بهمن سالروز شهادت «غلامحسین افشردی» معروف به «حسن باقری» را گرامی داشت.
کد خبر: ۶۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲ - 29January 2016

یادداشت سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت سالروز شهادت «حسن باقری»

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ متن یادداشت حسین جابری انصاری به شرح زیر است:

«نهم بهمن سالروز شهادت "خبرنگار شهید" و "سقای بسیجیان"، شهید همیشه جاوید "غلامحسین افشردی" معروف به "حسن باقری" (1334-1361) است که از "خانه کوچک" خود و تحریریه نوپای "روزنامه جمهوری اسلامی" به "زندگی بزرگ" جبهههای جنگ روی آورد و در عنفوان جوانی به یکی از نوابغ جنگ تحمیلی تبدیل و نقشی استثنایی و بیادماندنی در موفقیت های ایران در عملیات های فتحالمبین (آزادی مناطق پیرامونی شوش و دزفول) و بیت المقدس (آزادی خرمشهر و هویزه) ایفا کرد.

باقری در 27 سالگی، آن هنگام که هنوز پیران، جوانی جوانان را عیب نمیشمردند؛ در حالی که جانشینی فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بهعهده داشت، در هنگام شناسایی دشمن در مرحله آمادهسازی عملیات والفجر مقدماتی در سنگر دیدهبان؛ با اصابت گلوله خمپاره، "هفت بند التهاب" و "هفت شهر عشق" را پشت سر گذاشت و با شهادت؛ به جاودانگی رسید. عاش سعیدا و مات سعیدا.

سالروز شهادت یکی از جوانترین فرماندهان جنگ، میتواند در حکم تلنگری باشد به همه ما که هنوز به کیمیای وجود جوانان پاک وطن و تربیت یافتگان مکتب "پیامبر رحمت" باور نداریم تا شاید "پیرانه سر، عشق جوانی" به سر اندازیم و "ایمان بیاوریم" که "دور چون با عاشقان افتد، تسلسل بایدش".

کوچکترین بازمانده قافله عشق

حسین جابری انصاری»
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار