دبیر پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر خبر داد:

برگزاری سه دوره جشنواره مد و لباس فجر به بنیاد فرهنگی اصناف ایران واگذار شد

دبیر پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر گفت: بر اساس برنامه‌های مشترکی که بین بنیاد فرهنگی اصناف ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طراحی شده، برگزاری سه دوره جشنواره مد و لباس فجر به بنیاد واگذار شد.
کد خبر: ۷۰۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵ - 16February 2016

برگزاری سه دوره جشنواره مد و لباس فجر به بنیاد فرهنگی اصناف ایران واگذار شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «منصور حسینی» دبیر پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، در نشست بررسی آسیب شناسی حوزه مد و لباس که با حضور «سید مصطفی قاسمی» معاون فرهنگی و پژوهشی بنیاد فرهنگی اصناف ایران و «حجتالاسلام محمودرضا جمشیدی» مدیر حوزه های علمیه خواهران برگزار شد گفت: توجه به مقوله مهم فرهنگ برنامه اصلی و محوری اتاق اصناف ایران است و بر همین اساس در مدت کوتاهی اقدامات برگی در حوزه فرهنگی به اجرا درآمده است.

حسینی با تاکید بر مغفول ماندن مباحث فرهنگی در حوزه بزرگ اصناف افزود: اصناف سرمایه اجتماعی عظیمی هستند که به واسطه ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مردم و همچنین آشنایی تجربی با مشکلات و معضلات جامعه، به همان اندازه که در اقتصاد متوسط و خرد اثر گذارند، توانایی ارتقاء ابعاد فرهنگی و اجتماعی جامعه را نیز دارند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی اصناف ایران با اشاره به حضور اصناف به عنوان اصلیترین بازیگران صحنه فرهنگی در بزرگترین تحولات اجتماعی قرن اخیر، خاطرنشان کرد: به گواه تاریخ ایران، اصناف و بازار در حرکت­های بزرگ اجتماعی و فرهنگی نظیر انقلاب بزرگ مشروطه، تشکیل مجلس شورای ملی، قیام 15 خرداد، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، هشت سال دفاع مقدس و پشیبانی و حمایت از روحانیت و مرجعیت بی­ همتای شیعه، نقش قابل ملاحظه و بی بدیلی داشته­ اند.

حسینی گفت: جامعه بزرگ اصناف و بازار ایران متشکل از 8400 اتحادیه و 360 اتاق اصناف توانسته است در قالب 3 میلیون واحد صنفی و با شش میلیون فرصت شغلی در بخش غیردولتی جمعیتی بالغ بر 24 میلیون نفر را به طور مستقیم در خانواده خود جای دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اتاق اصناف ایران افزود: هیچ فردی از اقشار و اصناف کشور نیست که با این جامعه  بزرگ مراوده و معامله روزانه نداشته باشد و در واقع ویترین اصلی و مهمترین و انتهایی­ ترین حلقه تعامل حاکمیت با مردم است.

وی تصریح کرد: نوع تعامل اصناف و بازار با مردم شاخصه مهمی از رضایت مردم از حاکمیت بوده و از سویی پشتیبانی اصناف از برنامه های حاکمیت، به تحقق هرچه بهتر برنامه­های ملی منجر شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اتاق اصناف ایران با یادآوری تاکیدات مقام معظم رهبری درباره توجه به مقوله فرهنگ تصریح کرد: همین گستره فراگیر و جمعیت بزرگ اصناف موجب شد تا توجه به مقوله فرهنگ در سرلوحه برنامه های هیات رئیسه محترم  اتاق اصناف ایران قرار گیرد و علاوه بر تاسیس معاونت فرهنگی در اتاق، "بنیاد فرهنگی اصناف ایران" نیز تاسیس شود.

حسینی برخی از رئوس اهداف این بنیاد را شناساندن هویت و منزلت اصناف ایران به عنوان بزرگترین و مهمترین رکن بخش خصوصی ایران با ظرفیتهای عظیم معنوی و مادی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایران، گسترش مبادلات و تعاملات اصناف در حوزههای مختلف فرهنگی ـ هنری، غنیسازی محتوای برنامههای آموزشی و فرهنگی اصناف، با هدف تقویت فرهنگ عمومی و تخصصی بر اساس اصول سبک زندگی ایرانی – اسلامی وبرنامهریزی جهت تشویق جامعه اصناف ایران به فراگیری علوم و مهارت های مورد نیاز برای کسب و کار حلال و منطبق با ارزشهای اسلامی – ایرانی اعلام کرد.

دبیر پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر با اشاره به پشتیبانی ها و حمایتهای ارزشمند دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجموعه فعالیتهای بنیاد فرهنگی اصناف ایران، خاطرنشان کرد: طی جلساتی که با وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم؛ دغدغههای ایشان در حوزه فرهنگی را دریافتیم و برنامه ها و ایده های  اصناف را مطرح و اعلام کردیم، جامعه بزرگ اصناف به عنوان حلقه واسط بین دولت و مردم برای حضور در کنار دولت و کمک به فرهنگ سازی از هیچ کمکی فروگذار نخواهد کرد.

وی گفت: براساس برنامه های مشترکی که بین بنیاد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طراحی و عملیاتی شد، برگزاری سه دوره جشنواره مد و لباس فجر به بنیاد واگذار شد.

دبیر پنجمین جشنواره مد و لباس فجر خاطرنشان کرد: بنیاد فرهنگی اصناف ایران در برگزاری پنجمین جشنواره مد و لباس فجر هدف گذاری و برنامههایی انجام داده و تلاش داریم به تقویت و توجه مردم به هویت ایرانی و اسلامی لباس کمک کنیم.

وی افزود: در کنار هم فرار گرفتن حوزه دانشگاه و طراحان و تولیدکنندگان هدف نهایی ماست تا تولید کشور بر مبنای ذائقه ملی و متناسب با فرهنگ فاخر و اصیل ایرانی اسلامی پیش رود.

حسینی افزود: برای تحقق این برنامه ها در قالب سه دوره برگزاری جشنواره دکتر قاسمی که عضو شورای سیاست گذاری کارگروه ساماندهی مد ولباس اتاق اصناف ایران، دبیر کمیته فرهنگی جشنواره مد و لباس و همچنین معاون فرهنگی و پژوهشی  بنیاد هستند کمکهای بسیاری کردند که در نهایت شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه بودیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار