سردار باقرزاده در مراسم استقبال از پیکرهای 68 شهید تازه تفحص شده خبر داد

بازگشت پیکرهای 582 شهید به کشور از ابتدای سال تاکنون/ این پیکرها در خاک عراق تفحص شدند

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون پیکرهای 582 شهید طی عملیات‌های شناسایی در خاک عراق وارد کشور شده‌اند، گفت: امسال تاکنون بیش از 150 نفر از شهدای گمنام شناسایی و به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند.
کد خبر: ۷۱۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲ - 22February 2016

بازگشت پیکرهای 582 شهید به کشور از ابتدای سال تاکنون/ این پیکرها در خاک عراق تفحص شدند

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار "سید محمد باقرزاده" فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای در آئین استقبال از پیکرهای مطهر 68 شهید تازه تفحص شده اظهار داشت: از آغاز سال تاکنون پیکرهای 582 شهید دفاع مقدس از مناطق مختلف عراق به کشورمان وارد شده است.

وی افزود: این پیکرها در مناطق جنوب، غرب و کردستان عراق تفحص شده و به کشورمان بازگشتهاند.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به شناسایی پیکر شهدای گمنام گفت: امسال تاکنون بیش از 150 نفر از شهدای گمنام شناسایی و به خانوادههایشان تحویل داده شدند.

وی افزود: امروز نیز پیکر 68 شهید از مناطق عملیاتی مختلف مانند فاو، جزیره امالرصاص، کتیبان، مجنون و زبیدات کاوش شد که مردم خرمشهر استقبال باشکوهی از پیکر آنان کردند.

سردار باقرزاده با اشاره به ورود پیکر شهدا از طریق دریایی گفت: برای نخستینبار امروز شهدا را از طریق آبراه اروندرود از بصره وارد بندر خرمشهر کردیم.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنانش گفت: چندروز گذشته مادر یک شهید برای شناسایی فرزندش به معراج شهدای تهران مراجعه کرد و نمونه آزمایش از آنها گرفته شد، بلافاصله پس از خروج خانواده شهید دوستان اطلاع دادند که شهیدی با پلاک و مشخصات پسر آن مادر شهید پیدا شده است؛ آزمایش دی.ان.ای برای شناسایی آن شهید عزیز ادامه دارد و انشاءالله بهزودی نام و زمان تشییع آن شهید را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار