بشار الجعفری:

فرانسه در تمام حوادث خاورمیانه دست دارد

نماینده سوریه در سازمان ملل با بیان اینکه کشورهای عربی امروز هدف توطئه ای برنامه ریزی شده برای تضعیف ارتش‌های این کشورها هستند، تصریح کرد: بحران سوریه، وجود هم پیمانی و همدستی میان قطر، عربستان و اسرائیل را فاش کرد.
کد خبر: ۷۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷ - 01December 2013

فرانسه در تمام حوادث خاورمیانه دست دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از ایسنا، "بشار الجعفری" نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در گفتگویی تلویزیونی برخی از کشورهای عضو سازمان ملل را به تلاش برای خفه کردن صدای ملت سوریه در داخل دیوارهای شورای امنیت و ممانعت از آگاهی دیگر کشورها از اوضاع واقعی سوریه متهم و اعلام کرد: هدف برخی کشورها از مداخله درباره سوریه، نه کمک رسانی و حل بحران، بلکه تأمین منافع شخصی است.

وی عنوان داشت: کشورهای عربی امروز در معرض یک توطئه و طرح برنامه ریزی شده قرار دارند که هدف آن تضعیف ارتش کشورهای عربی به ویژه در عراق، مصر و سوریه و عدم ایجاد یک رقیب برای خود در خاورمیانه و اشغال کشورهای عربی است.

الجعفری خاطرنشان کرد: به عقیده من فرانسه در تمامی اتفاقات منطقه خاورمیانه دست دارد.

وی با انتقاد از اتحادیه عرب و کشورهایی که زمام این اتحادیه را در دست گرفته و آن را مطابق با خواستههایشان میرانند گفت: نبیل العربی، دبیر کل اتحادیه عرب اظهارات رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در قبال مصر را غیرمنطقی میداند در حالی که به نظر وی اظهارات اردوغان در قبال سوریه منطقی است و این نشان دهنده تناقض آشکار در گفتهها و مواضع العربی است.

الجعفری خاطرنشان کرد: بحران سوریه واقعیتهای زیادی از جمله هم پیمانی عربستان، اسرائیل و قطر برای از بین بردن سوریه را فاش کرد.

وی اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مبنی بر اینکه عربستان و اسرائیل یک صدا هستند و مواضعشان یکی است، دلیلی بر همپیمانی این دو کشور علیه سوریه دانست.

الجعفری در ادامه افزود: مشکل سوریه با مردم عربستان نیست بلکه با مسئولان و مقامات این کشور است که از هیچ تلاشی برای توهین به ملت سوریه فروگذاری نمیکنند.

وی در خصوص برگزاری کنفرانس ژنو 2 با اعلام آمادگی کشورش برای شرکت در این کنفرانس، ژنو 2 را فرصتی بسیار مهم دانست که ملت سوریه باید برای پایان دادن به بحران کشور آن را به کار بگیرند.

الجعفری در خصوص پدیده تروریسم اظهار داشت: زمانی که دولت سوریه از تروریسم سخن میگوید، همگان منکر آن میشدند اما در حال حاضر اوضاع تغییر کرده است و تمامی کشورها این مساله را میدانند. امروز تمامی رسانه های جهان نسبت به پدیده تروریسم هشدار میدهند، پدیده ای که برخی دستگاه های اطلاعات عربی و غربی آن را بازیچه دست خود قرار میدهند و هیچ کس در وجود چنین پدیده ای در سوریه از سوی کشورهای جهان تردیدی ندارد.

الجعفری در ادامه افزود: غرب در حال حاضر چشمان خود را به روی خطر گسترش تروریسم در جوامع غربی باز کرده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار