وزارت دفاع روسیه اعلام کرد؛

توقف حملات هوایی روسیه در مناطق آتش‌بس در سوریه/ حمله به داعش و النصره ادامه دارد

رئیس ستاد عملیات اصلی فرماندهی ارتش روسیه اعلام کرد که حملات هوایی مسکو در مناطق آتش‌بس در سوریه متوقف شده است اما گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره کاملا از این امر مستثنی هستند.
کد خبر: ۷۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ - 27February 2016

توقف حملات هوایی روسیه در مناطق آتش‌بس در سوریه/ حمله به داعش و النصره ادامه دارد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، یکی از مقامات ارشد وزارت دفاع روسیه روز شنبه گفت: جنگندههای این کشور حملات هوایی در مناطق تحت پوشش آتشبس در سوریه را متوقف کردهاند.

وی تصریح کرد: وزیر دفاع روسیه تمام دستورات لازم را در این رابطه بلافاصله پس از فرمان فرمانده کل قوا صادر کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، «سرگئی رادسکوی» رئیس ستاد عملیات اصلی فرماندهی ارتش روسیه تأکید کرد که جنگندههای روسی قرار نیست امروز 27 فوریه (8 اسفندماه) هیچ پروازی بر فراز سوریه داشته باشند.

وی در ادامه گفت: روسیه پیشنهاداتی را در روز جمعه در خصوص شرایط استاندارد و روشهای اجرای آتشبس در سوریه به آمریکا ارسال کرده است.

رادسکوی همچنین تأکید کرد: طرف سوری در تاریخ 23 فوریه آمادگی کامل خود را برای توقف هرگونه اقدام خصمانه در راستای اجرای توافقات روسیه و آمریکا اعلام کرده است.

این فرمانده ارشد نظامی روسیه افزود: مسکو کاملا به تعهدات خود ذیل آتشبس سوریه پایبند است اما مبارزه علیه گروههای تروریستی مشخص شده توسط سازمان ملل همچنان ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد عملیات اصلی فرماندهی ارتش روسیه در ادامه اعلام کرد: مرکز ویژهای در پایگاه هوایی حمیمیم روسیه در سوریه به منظور تسهیل فرایند سازش میان طرفین درگیر راهاندازی شده است که در حال حاضر 61 مقام نظامی روسی در این مرکز در حال فعالیت هستند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار