سخنگوی وزارت کشور:

منتخبین مردم در ۴۸ حوزه مجلس شورای اسلامی مشخص شدند

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه در ۴۸ حوزه انتخاباتی، منتخب مردم مشخص شده است، گفت: به تدریج ستاد انتخابات نتایج حوزه‌های دیگر را طی اطلاعیه‌هایی اعلام می‌کند
کد خبر: ۷۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ - 27February 2016

منتخبین مردم در ۴۸ حوزه مجلس شورای اسلامی مشخص شدند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در محل ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه کار شمارش آرای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی از شب گذشته در سراسر کشور شروع شد، اظهار کرد: کار شمارش آرا در حوزههای بزرگ، کلانشهرها و تهران ادامه دارد.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار ما، در ۶۱ حوزه اصلی نتیجه انتخابات نهایی شد که در این میان در ۱۳ حوزه، انتخابات به مرحله دوم رفت.

امیری ادامه داد: در حوزههای شبستر، مرند، جلفا، سلماس، پارسآباد، دهلران، بهبهان، خدابنده، مریوان، سنقر، خرمآباد، ساوه، رزن و ملایر، انتخابات به مرحله دوم کشیده شده است.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه در ۴۸ حوزه انتخاباتی، منتخب مردم مشخص شده است، گفت: به تدریج ستاد انتخابات نتایج حوزههای دیگر را طی اطلاعیههایی اعلام میکند.

وی با اشاره به میزان آرای شمارش شده که صبح امروز اعلام شد، گفت: ۳۳ میلیون رأیی که شمارش شده است، بر اساس پاسخ استعلامی بود که مطابق آمار سازمان ثبت احوال به ما اعلام شد؛ این عدد با شمارش آرا که از شب گذشته شروع شده است و همچنین میزان آرای مأخوذه نهایی بالاتر خواهد رفت.

قائم مقام وزیر کشور تاکید کرد: ما به دلیل اینکه در تهران و برخی شهرهای بزرگ، صندوقهایی داریم که شمارش آنها نهایی نشده است، نتایج قطعی را به مرور اعلام میکنیم.

امیری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا هیچ آماری از آرای شمارش شده خبرگان رهبری اعلام نمیشود؟ گفت: رفتار انتخاباتی مردم یا بر اساس محله و قومیت است و در شهرهای بزرگ هم مطابق نگاههای سیاسی و شخصی صورت میگیرد؛ بنابراین ممکن است یک نفر در یک صندوق دارای رأی زیادی باشد و در عین حال در صندوق دیگر رأیی نداشته باشد.

وی تصریح کرد: ما اگر بخواهیم به تدریج نتایج صندوقها را اعلام کنیم، باعث برخی نوسانات، التهاب و دغدغه میشود و نهایتاً مشکلاتی را در مناطق مختلف بوجود میآورد؛ بنابراین باید صبر کنیم تا این آرا تجمیع و سپس آن را منتشر کنیم.

قائم مقام وزیر کشور گفت: در این دوره هیات های اجرایی مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را یکی کردیم برای همین طبیعی است که یک گروه نتوانند همزمان دو کار را انجام دهند.

امیری تاکید کرد: شمارش آراء و اعلام نتایج براساس سلسله مراتب خواهد بود؛ یعنی ابتدا حوزه، بخش، شهرستان و نهایتا ستاد انتخابات کشور است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار