رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهوری سوئیس:

تجار سوئیسی می‌توانند با سرمایه‌گذاری در ایران مبادلات دو کشور را بهبود بخشند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهور سوئیس فرمودند: تجار سوئیسی می‌توانند با سرمایه‌گذاری در ایران مبادلات کم و نامتوازن دو کشور را بهبود بخشند.
کد خبر: ۷۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳ - 27February 2016

تجار سوئیسی می‌توانند با سرمایه‌گذاری در ایران مبادلات دو کشور را بهبود بخشند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (شنبه) در دیدار «یوهان اشنایدر آمان» رئیسجمهوری سوئیس با اشاره به سوابق ارتباط دو کشور و انعکاس مثبت رفتار دولت سوئیس در افکار عمومی ایران، از افزایش همکاریهای اقتصادی و علمی استقبال و خاطرنشان کردند: حجم مبادلات تجاری ایران و سوئیس کم و نامتوازن است و تجّار و سرمایهگذاران سوئیسی با آگاهی از ظرفیتهای فراوان ایران میتوانند این تراز را بهبود بخشند.

رهبر انقلاب اسلامی، نبود سابقه منفی از همراهی سوئیس با فشارها و تحریمهای برخی دولتهای غربی علیه ایران را ازجمله زمینههای فرهنگی مناسب برای افزایش همکاریها برشمردند و افزودند: ما از گذشته سوئیس را بهعنوان مرکز صلح، دوستی و همکاری میشناسیم؛ البته برخی کشورهای اروپایی اینگونه نیستند و منافعشان در جنگافروزی و ایجاد اختلاف است.

ایشان با اشاره به تجربههای مردم ایران از جنگافروزی برخی دولتهای اروپایی از جمله در تحویل موشکها و جنگندههای اروپایی به رژیم صدام در جریان جنگ تحمیلی علیه کشورمان، خاطرنشان کردند: این رفتار موجب ایجاد سابقه ذهنی منفی در مردم ما شد، اما چنین ذهنیتی در ایران نسبت به سوئیس وجود ندارد.

حضرت آیتالله خامنهای با تأکید بر پشتیبانی کامل اقتصادی و تضمین حقوقی دولت جمهوری اسلامی از توافقات دو کشور، افزودند: مهم این است که در اثر همکاریهای جدّی و با عزم و اراده راسخ، این توافقات منجر به اقدامات عملی شود.

در این دیدار که روحانی رییس جمهور نیز حضور داشت، «یوهان اشنایدر آمان» رییس جمهور سوئیس با ابراز خرسندی از سفر به ایران و با اشاره به سابقه طولانی روابط دوستانه دو کشور گفت: برای ما افتخار است که در ایران، و شاهد حرکت رو به جلو در روابط دو کشور هستیم.

اشنایدر آمان از همراهی دو هیات علمی و اقتصادی سوئیسی در این سفر خبر داد و افزود: در این سفر درباره نقشه راه همکاریهای گسترده و متنوع ایران و سوئیس گفتگو کردیم و امضای این نقشه راه میتواند به توسعه روابط و مناسبات منجر شود.

رئیس جمهوری سوئیس با اشاره به وجود چالشهای بزرگ در جهان، افزود: دامنه این بی ثباتی و چالشها امروز حتی اروپا و اطراف سوئیس را در برگرفته و برای حل این چالشهای بزرگ نیازمند همکاری هستیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار