رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی:

مجلس خبرگان رهبری لنگرگاه اطمینان‌بخش نظام است

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به این‌که «مجلس خبرگان رهبری لنگرگاه اطمینان بخش نظام است» گفت: خبرگان تنها مجلسی است که همه اعضای آن واجد اجتهاد - متجزی یا مطلق - هستند؛ طبیعتا نگاه آنها نیز از اجتهاد برمی‌خیزد.
کد خبر: ۷۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ - 02March 2016

مجلس خبرگان رهبری لنگرگاه اطمینان‌بخش نظام است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ حجتالاسلام والمسلمین احمد مبلغی اظهار کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی نهادهای اساسی از جمله مجلس خبرگان رهبری تعبیه شده که هرچه زمان جلوتر میرود احساس ضرورت و اطمینان بحشی آن نهادها برای نظام جمهوری اسلامی بیشتر روشن میشود.

وی ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری نقطه آرامش بخشی برای انقلاب و نظام است، در کارزار سیاست هر جایی ممکن است به نوعی تحت تاثیر قرار بگیرد، ولی مجلس خبرگان رهبری فراتر از جناحها، نقطه آرامش و امید دهنده به جامعه و لنگرگاه حرکت است و باید قدر آن را بدانیم.

مبلغی با اشاره به اینکه «از نگاه جامعه شناختی هر چه زمان جلوتر میرود حضور دین در جامعه و نقش آفرینی آن نیز رو به افزایش است» گفت: با پیش تاختن جامعه به سمت جلو و ظهور تحولات اجتماعی، رجوع به فطرت انسانی حجم عمیقتری پیدا می کند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، با بیان اینکه «آموزههای دینی با فطرت ارتباط تناتنگی دارند» گفت: اگر فطرت انسان قوی شده باشد فهم و شناخت او نیز نسبت به دین و آموزههای دینی بیشتر خواهد شد.

مبلغی گفت: «ذَلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ»، نشانگر این است که دین و فطرت به همدیگر به شدت گره خوردهاند و شواهد این مساله، یکی آن است که هر چه زمان به جلو میرود رجوع به دین نیز بیشتر میشود.

وی ادامه داد: امروز پرسش اصلی جوان حاضر در فضای مجازی و مواجهه با مفاهیم، ایدهها و نیازهای جدید، دیگر این نیست که آیا خدا هست یا نیست، بلکه سوال اصلی آنها این است که دین خداوند را چگونه میتوان با زندگی مردم مرتبط ساخت.

مبلغی خاطرنشان کرد: جوانان امروز با نگاه گسترده خود، خداوند را مییابند و ایمان آنها به پروردگار عالم نیز بیشتر شده است، ولی هنر این است که ما رابطه دین و خداوند را که ثبوتا یک رابطه تنگاتنگی است با توجه به نیازهای جامعه امروز به صورت منطقی، دقیق و واقع بینانه معرفی کنیم.

منتخب مردم لرستان در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: حتی در غرب که نوعی دین ستیزی حاکم بود امروز نوعی بازگشت به دین در حال شکل گیری است، اگر چه آنها بازگشت به دین را از این باب میپذیرند که دین هویت انسان را تشکیل میدهد و حذف دین، به هویتها ضربه میزند.

مبلغی ادامه داد: اینکه براساس نگاه دینی، هر چه زمان به جلوتر میرود فضا و مجال برای استیلا و حضوربخشی دین در جوامع بیشتر خواهد شد و ریشه آن نیز عمیقتر شدن فهم و آگاهی انسانهاست، در نتیجه توجه به دین بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه «دین با رشد و آگاهی عجین شده است» گفت: مثلت دین، فطرت و آگاهی امروز به هم گره خورده است و نگاه بی پیرایه به فطرت و افزایش آگاهی نیز به تقویت ضلع سوم یعنی دین منجر میشود.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی یادآور شد: وظیفه ما این است که دین را آنچنان که هست بشناسیم و مطابق با فطرت انسانها، آن را معرفی کنیم و نیازهای انسان را که در حال شکل گیری است از خاستگاه دین پاسخی درخور بگوییم.

مبلغی خاطرنشان کرد: این کار را هر چه با تاخیر شروع کنیم ضررهای آن بیشتر خواهد بود، خدمتگزار دین کسی است که امروز این را بفهمد و از این خاستگاه به سمت دین برود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار