همسر شهید آوینی خبر داد؛

عرضه تک‌نگاری‌های شهید «آوینی» برای اولین بار در نمایشگاه کتاب

همسر شهید سیدمرتضی آوینی و مدیر انتشارات «واحه» با بیان اینکه پرفروش‌ترین کتاب تجدید چاپ شده شهید آوینی «فتح خون» است، گفت: امسال برای اولین بار تک‌نگاری‌های این شهید را در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌کنیم.
کد خبر: ۷۶۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱ - 09April 2016

عرضه تک‌نگاری‌های شهید «آوینی» برای اولین بار در نمایشگاه کتاب

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مریم امینی، همسر شهید آوینی و مدیر انتشارات «واحه» با بیان اینکه پرفروشترین کتاب تجدید چاپ شده شهید آوینی «فتح خون» است که با استقبال بسیار خوبی مواجه شده، عنوان کرد: دیگر کتاب پرمخاطب شهید آوینی«توسعه و مبانی تمدن غرب» است.

امینی با بیان اینکه انتشارات واحه از اواخر سال 88 برای بازنشر و گردآوری آثار مکتوب شهید آوینی فعال شده است، گفت: از سال 89 تاکنون 12 جلد کتاب به صورت گردآوری مقالات و بر اساس دستهبندی موضوعی منتشر شده که از این تعداد تنها سه جلد شامل «فتح خون»، جلد اول «آیینه جادو» درباره ماهیت سینما و «فردایی دیگر» شامل دو بخش فلسفی اجتماعی و شعر را آوینی در قالب کتاب نوشته بود.

همسر شهید آوینی افزود: مابقی کتابها گردآوری مقالات وی در نشریات مختلف و گفتار متنهای وی در«روایت فتح» و آثار دیگر است.

مدیر انتشارات واحه با اشاره به اینکه پیش از سال 88 انتشارات ساقی کتابهایی را از شهید آوینی منتشر کرده بود، گفت: یکی از اهداف اصلی ما برای راهاندازی انتشارات خصوصی واحه، نشر هرچه بیشتر اندیشهها و افکار شهید آوینی بوده و در نظر داریم در نمایشگاه بینالمللی کتاب امسال تعدادی از تکنگاریهای وی را با تصاویری در قالب کتاب ارائه کنیم. از دیگر طرحهای در دست اقدام ما دستهبندی و ارائه درسگفتارها و سخنرانیهای آوینی است.

امینی با اذعان بر تفاوت اندیشهای آوینی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: آوینی بسیار اهل فکر بود و البته اوضاع فرهنگی و اجتماعی جامعه و حضورش در دانشکده هنرهای زیبا، عامل موثری در تغییر اندیشههای وی بود. گاه در بیان این تفاوت و برخورد با تغییرات فکری آوینی سوء تفاهمهایی بروز میکند که گاه این تصور نادرست را به وجود میآورد که انسان باید بدون تغییر باشد.

وی همچنین گفت: آوینی علاقه و ارادت زیادی به امام زمان(عج) داشت و ایدئولوژی مذهبی اصل مطالب و نوشتارهایش را شامل میشد.

منبع:ایکنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار