در مخالفت با کلیات لایحه بودجه 95؛

موسوی نژاد: وابستگی بودجه به نفت افزایش چشم‌گیری داشته است

یک نماینده اصولگرای مجلس در مخالفت با کلیات لایحه بودجه گفت: متاسفانه وابستگی بودجه به نفت برای سال جاری افزایش چشمگیری داشته است که بر خلاف اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۷۶۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹ - 10April 2016

موسوی نژاد: وابستگی بودجه به نفت افزایش چشم‌گیری داشته است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ حجتالاسلام سید مهدی موسوی نژاد در مخالفت با کلیات لایحهی بودجه سال 95 کل کشور با بیان این که اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید به صورت عملیاتی درآید گفت: اکنون باید توجه کنیم بودجه متناسب با اقتصاد مقاومتی باشد.

وی صندوق توسعه ملی را یکی از مولفههای مهم اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: قطعا این مساله میتواند ضمن کمک به دولت تولید را رونق بخشد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: صندوق توسعه ملی میتواند در جهت تقویت تولید داخلی اقدام کند و از طرف دیگر موجب رقابت در داخل کشور شود. در واقع تقویت صندوق توسعه ملی تقویت تولید خواهد بود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس با بیان این که برداشت از صندوق توسعه ملی و ذخایر بانک مرکزی موجب تورم در کشور شده است، گفت: وقتی صحبت از واقعی بستن بودجه به میان میآید یعنی درآمدها را باید حقیقی ببینیم. وقتی درآمدها و به دنبال آن هزینهکردها واقعی نباشند موجب میشود تا به سمت هزینههای جاری برویم که در این صورت این دو با یکدیگر همخوانی ندارد.

این نماینده اصولگرای مجلس با انتقاد از این که وابستگی بودجه به نفت در بودجه سال 95 افزایش چشمگیری داشته است گفت: این اتفاق برخلاف اقتصاد مقاومتی است. به عنوان مثال سال گذشته یک میلیون و 400 هزار بشکه نفت به فروش رسیده است و برای سال جاری 2 میلیون و 250 هزار بشکه پیش بینی شده که باید به مسائل آن هم توجه داشت.

وی در پایان اظهار کرد: وقتی برای تقویت بنیهی دفاعی 5000 میلیارد تومان منابع درآمدی پیش بینی شده این رقم باید واقعی در بودجه دیده شود.

نظر شما
پربیننده ها