نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

هنر قرآنی در آثار شهید آوینی متجلی شد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: هنر شهید آوینی ریشه در فطرت الهی و مبانی دینی و قرآنی داشت و به همین خاطر ماندگار و اثرگذار شد.
کد خبر: ۷۸۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲ - 17April 2016

هنر قرآنی در آثار شهید آوینی متجلی شد

به گزارش دفاع پرس از قزوین، آیتالله عبدالکریم عابدینی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی که با حضور احسان محمدحسنی، تهیه کننده فیلم بادیگارد در تالار شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: قرآن هنرنامه خداست که در آن جهان و انسان هنرمندانه تفسیر شده است.

وی تصریح کرد: حضرت ابراهیم (ع) هنرمندانه در مقابل جهل مردم زمان خود که ماه، خورشید و ستارگان را پرستش میکردند ایستاد و با هنر خود توانست بر آنها اثرگذار شود و نگرش مردم را نسبت به پرستش غیر خدایی تغییر دهد و این اقدام هنرمندانه ایشان به هنر آبرو بخشید.

امامجمعه قزوین خاطرنشان کرد: اینکه ابراهیم (ع) از خداوند درخواست کرد که او را یاری کند تا هیچگاه  تسلیم فرمان غیر خدایی و نفسانی نشود و همواره تسلیم دستورات الهی باشد نقطهای دیگر از اوج هنرمندی ایشان است و هنرمندی که این هدف را دنبال کند به اوج سربلندی و موفقیت خواهد رسید.

نماینده ولیفقیه در استان قزوین ادامه داد: در حالی که حضرت ابراهیم (ع) در سن پیری صاحب فرزند شده بود اما در مقابل فرمان الهی که به وی مأموریت داد تا فرزندش را قربانی کند، سر تسلیم فرود آورد و با هنرمندی این موضوع را به فرزند خود منتقل کرد اما در نهایت خداوند نیز هنرمندی کرد و دوباره فرزندش را به او بخشید.

وی با بیان اینکه همه پیامبران الهی پیشکسوت عرصه هنر هستند، افزود: وقتی فرعون با هدف تحقیر موسی، هارون و مردم زمان خود سعی کرد تا خودش را خدا معرفی کند اما حضرت موسی بدون هیچ ترسی در مقابلش ایستاد و با هنرمندی اعلام کرد که «رَب» من عالم را اسیر خود کرده و حتی تو هم قلباً خودت را به خدایی قبول نداری و این به خاطر تجلی هنر الهی در موسی (ع) بود.

آیتالله عابدینی تأکید کرد. همه پیغمبران به هنرمندانهترین شکل کارشان را انجام دادند و هنر خدای متعال را به مردم معرفی کردند.

در پایان این مراسم آیتالله عابدینی، نماینده ولیفقیه در استان و امامجمعه قزوین از تهیه کننده و کارگردان فیلم سینمایی بادیگارد با اهداء لوح تجلیل کرد.

متن لوح بدین شرح است:

برادر گرامی جناب آقای احسان محمدحسنی
تهیه کننده محترم فیلم سینمایی بادیگارد

سلام علیکم
خدا هنر خود را با آیه شریفه «تبارک الله احسن الخالقین» آغاز کرد و زمانی که روح را به پیکر انسان دمید به خود احسنت گفت و با این آیه از هنر خود در خلقت تعریف کرد. خلقت هنرمندانه جهان موجب شده است که در نگاه اسلامی هنرمند را نه خالق اثر هنری که کاشف هنرالهی بدانیم. در چنین نگاهی، هنری که در راستای فطرت و حکمت الهی نباشد، اصالتاً هنر نیست.

پس از تماشای فیلم «بادیگارد» بر خود لازم میدانم از شما تهیهکننده این فیلم انقلابی و نیز کارگردان محترم آقای ابراهیم حاتمیکیا برای ساخت این اثر، قدردانی کنم. امید است همواره در مسیر اهداف انقلاب اسلامی، ثابت قدم و پیشرو باشید.

نظر شما
پربیننده ها