جوکار در گفتگو با دفاع پرس مطرح کرد:

بسیاری از منافع آمریکا در دسترس ما قرار دارد/ ایران کشوری امنیت ساز است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران کشوری امنیت ساز در منطقه غرب آسیا است، گفت: آمریکا خوب می‌داند که بسیاری از منافعش در منطقه در دسترس ما قرار دارد و از این موضوع در هراس است.
کد خبر: ۷۸۱۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ - 18April 2016

بسیاری از منافع آمریکا در دسترس ما قرار دارد/ ایران کشوری امنیت ساز است

محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس با اشاره به کارنامه سیاه آمریکا در بدعهدیهای خود بعد از اجرایی شدن برجام اظهار داشت: این روزها آمریکا با تمام تهدیدها و اعمال سیاستهای خصمانه علیه ملت ایران تنها به دنبال این است که تن به اجرای کامل برجام ندهد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به درستی فرمودند که نمی شود به آمریکا اطمینان کرد؛ ادامه داد: هر چه ما بخواهیم به آمریکا نزدیکتر شویم آنها جسورتر میشوند و بی پروا به امنیت ملی ما چنگ میزنند. ما باید از رویکرد اتخاذ شده از سوی آمریکا درس بگیریم و به این باور برسیم که هیچ گاه نمیشود به این دشمن قسم خورده کشور اطمینان کرد لذا ضروری است از تمامی ظرفیتها برای تعالی کشور بهره ببریم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی بیان کرد: آن چیز که آمریکا به دنبال تحقق آن است در متن برجام وجود ندارد و آنها در حال شکستن این توافق هستند. اینها میخواهند ما از آرمانهایمان کوتاه بیاییم و در مسائل منطقهای هم گام با همپیمانانشان باشیم و عملا زیر سیطره سیاست آنان قرار بگیریم.

جوکار با بیان اینکه آنها به دنبال حذف تفکر انقلابی در لایههای مختلف مردم ایران هستند، اظهار داشت: یقینا اقداماتی که دولتمردان و سیاسیون آمریکا در روزهای اخیر در دستور کار خود قرار دادهاند که یک رفتار نمایشی است و هیچگاه تهدیدات آنها رنگ و بوی واقعیت به خود نخواهد گرفت؛ چرا که آنها به خوبی میدانند ایران به مانند برخی از کشورها نیست که بتوانند در آن به راحتی آشوب به پا کنند.

وی ادامه داد: آمریکا خوب میداند که بسیاری از منافعش در منطقه در دسترس ما قرار دارد؛ لذا هیچ علاقهای ندارد که این منافع را در معرض خطر قرار دهد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: ایران کشوری با امنیت پایدار است و نقش آن در منطقه امنیت سازی است و این را به خوبی آمریکا و دیگر همپیمانان منطقهایاش می دانند. به نظر میرسد رویکردهای اخیر آمریکا تنها برای عملی نشدن برجام است ولی آنها نمیدانند که در قاموس سیاسی ما دیگر فضایی برای مذاکره و بحث باقی نمانده و این بار نوبت آمریکاست که نشان دهد چه میزان میان حرف و عملش فاصله وجود دارد.

نظر شما
پربیننده ها