مسئول نهاد مرجع گمشدگان ایرانیان:

سرنوشت دو گمشده مشهور ایرانی همچنان در ابهام بین‌المللی

رئیس جمعیت هلال احمر ایران به عنوان رئیس تنها نهاد مرجع گمشدگان ایرانیان در جهان، درباره جدیدترین وضعیت سرنوشت امام موسی صدر و احمد متوسلیان توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۷۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷ - 18April 2016

سرنوشت دو گمشده مشهور ایرانی همچنان در ابهام بین‌المللی

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، یکی از ماموریتهای شاخص جمعیت هلال احمر براساس وظایف ذاتی که دارد، پیگیری سرنوشت مفقودان و گمشدگان بین المللی در مواقع جنگها و همچنین در زمان صلح است.

در این رابطه سید امیر محسن ضیایی - رئیس جمعیت هلال احمر ایران به عنوان رئیس تنها نهاد مرجع گمشدگان ایرانیها در جهان درباره جدیدترین وضعیت امام موسی صدر و احمد متوسلیان به تسنیم اظهار داشت: سرنوشت گمشدگان یکی از ماموریتهای صلیب سرخ و هلال احمرهای دنیا است.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران ادامه داد: این جمعیت در زمان جنگ نیز برای پیگیری مفقودین، هماهنگیهای لازم در سطح بین المللی را صورت میداد.

ضیایی عنوان کرد: ولی به طور اختصاصی درباره سرنوشت این دو عزیز خبر جدیدی وجود ندارد و هم اکنون درباره آنها خبر تازه ای نداریم.

مسؤل تنها نهاد مرجع گمشدگان ایرانیها در جهان خاطرنشان کرد: ولی با این وجود، بخش بین الملل جمعیت هلال احمر درباره سرنوشت این دو ایرانی، پیگیریهای لازم را انجام میدهد و بنده نیز بار دیگر پیگیری لازم را انجام خواهم داد.

سید موسی صدر

به گزارش wikipedia - سید موسی صدر معروف به امام موسی صدر (زادهٔ 14 خرداد 1307 در قم)، مرجع دینی و سیاسی شیعیان بود که پس از هجرت از ایران به لبنان، مجلس اعلای شیعیان لبنان را تأسیس کرد و رهبری فکری و سیاسی شیعیان این کشور را عهدهدار شد. او در میان شیعیان به «امام موسی صدر» مشهور است.

او در 9 شهریور 1357، طی سفری رسمی به لیبی به دعوت معمر قذافی، ناپدید شد. در حالیکه بسیاری گزارشها حاکی از قتل او در همان زمان توسط قذافی است، برخی گزارشها حاکی از وجود او در زندانهای لیبی بوده است.

احمد رمضان یکی از نزدیکان معمر قذافی روز چهارشنبه 1390،08،18 طی مصاحبه ای با یک شبکه خبری در دبی باز گو کرد. وی معتقد است که امام موسی صدر در سفرش به لیبی در سال 1357 بعد از ملاقاتش با قذافی به دستور قذافی کشته شده است. آخرین خبر از وضعیت وی را وزیر اطلاعات قذافی در شهریورماه 1391 مبنی بر کشته شدن او بلافاصله پس از مشاجرهاش با قذافی و دفن او در حومه پایتخت ارائه داد.

احمد متوسلیان

احمد متوسلیان - فرمانده لشکر 27 محمد رسولالله در جنگ هشت ساله ایران و عراق بود. وی یکی از 4 دیپلمات ربوده شده ایران در لبنان در سال 1361 است. او در اواخر خرداد سال 1361 در مأموریتی به همراه هیأتی رسمی از مسئولین سیاسی-نظامی ایران راهی سوریه شد تا راههای مساعدت به مردم لبنان علیه حمله و اشغالگری صهیونیستها را بررسی کند.

براین اساس در 14 تیر سال 1361، اتومبیل سفارت ایران که حامل مسئولین سیاسی - نظامی کشورمان بود در مسیری در لبنان توسط فالانژیستها، متوقف و توسط نیروهایی اسرائیل ربوده و گروگان گرفته شدند.

سمیر جعجع یکی از رهبران فالانژها پس از آزادی از زندان اعتراف کرد که گروگانهای ایرانی به نیروهای وی تحویل داده شد و سپس توسط آنان کشته شدند، با این وجود مقامات ایرانی این ادعا را مشکوک میدانند.

 

منبع:تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار