جهانگیری:

امسال باید طرح‌های راکد را راه‌اندازی کنیم

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به نامگذاری سال 95 توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: امسال از نظر اقتصادی سال بسیار مهمی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۷۸۲۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹ - 18April 2016

امسال باید طرح‌های راکد را راه‌اندازی کنیم

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ اسحاق جهانگیری صبح امروز در بدو ورود به فرودگاه کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دولت یک مجموعه اقدامات اقتصادی در دستور کار دارد، اظهار کرد: راه اندازی تولید داخلی کشور، توسعه صادرات، و واگذاری طرحهای نیمه تمام عمرانی به بخش خصوصی از مهمترین برنامههای دولت است.

وی افزود: تولید داخلی در شرایط رکود تورمی سالهای گذشته آسیب زیادی دیده است اما اکنون استانهای مختلف کشور خود را آماده کردهاند که در زمینه تولید گامهای بلندی بردارند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه استان کرمانشاه از جهات مختلفی اهمیت دارد، تصریح کرد: این استان یکی از مهمترین استانهای مرزی بوده که نقشی کلیدی در توسعه صادرات دارد و میتواند با بازارهای مرزی بدرخشد.

وی ادامه داد: استاندار کرمانشاه و همه استانداران موظف هستندکه موانع توسعه صادرات را با اختیارات کامل برطرف کنند. ما باید توجه ویژهای به استانهای مرزی داشته باشیم.

جهانگیری در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: ما باید طرحهای راکد را راهاندازی کنیم و از هم اکنون مالکان طرحهای راکد مثل بانکها، شرکتهای سرمایه گذاری و نهادهای عمومی موظفند واحدهای تولیدی خود را فعال کنند و نظام بانکی کشور، صندوق توسعه ملی و سازمان مدیریت و همچنین کارگروه حمایت از تولید در استانها تمام حمایتهای لازم را در این راستا انجام میدهد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی هم برای راه اندازی واحدهای تولیدی خود باید به صورت جدی به صحنه بیاید خاطرنشان کرد: در سال 95 طرحهای مهمی در زمینه آب، راه آهن، نفت، نیرو، و کشاورزی اولویت بندی شده که باید پیگیری جدی شود. بخشی از این طرحها هم در استان کرمانشاه است.

جهانگیری همچنین گفت: امسال 14 سد را در برنامه داریم که به بهرهبرداری و آبگیری برسانیم و بیش از 50 هزار هکتار نیز شبکه اصلی آبیاری داریم که امیدواریم امسال بتوانیم این طرحها را تکمیل کنیم.

نظر شما
پربیننده ها