عراقچی:

رفتار اخیر آمریکا را بررسی و تصمیم لازم را اتخاذ می‌کنیم/ تحریم‌های جدید خلاف حسن نیت است

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای، با انتقاد از تحریم‌های آمریکا رفتار اخیر این کشور در تحریم شرکت‌های ایرانی و بین‌الملی را غیر سازنده و خلاف حسن نیت خواند و تاکید کرد: در حال بررسی رفتار اخیر این کشور هستیم و تصمیم لازم را اتخاذ می‌کنیم.
کد خبر: ۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳ - 13December 2013

رفتار اخیر آمریکا را بررسی و تصمیم لازم را اتخاذ می‌کنیم/ تحریم‌های جدید خلاف حسن نیت است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از مهر، "سیدعباس عراقچی" عضو ارشد تیم مذاکره کننده هستهای کشورمان درباره تحریمهای جدیدی آمریکا علیه ایران که شب گذشته از سوی خزانهداری آمریکا علیه چندین شرکت ایرانی و بینالمللی اعمال شد، گفت: در چند روز گذشته بعد از مذاکرات ژنو با سردرگمی و عدم تصمیمگیری و سیاستهای نامشخص دولت آمریکا روبرو بودهایم بخصوص اینکه از یک طرف در کنگره تلاش میکردند جلوی تحریمهای جدیدی را بگیرند و از طرف دیگر شرکتهای جدیدی را به لیست تحریمها اضافه میکنند.

وی افزود: این بازی دوگانه و سردرگمی به نفع فضای مذاکراتی نیست و خلاف روح توافقنامه ژنو است.

عراقچی خاطرنشان کرد: البته آمریکا معتقد است تحریم این شرکتها مربوط به تحریمهای گذشته بوده و به دلیل عدم رعایت تحریمها شرکتهای جدیدی در لیست قرار گرفتهاند؛ اما به هر حال در شرایط فعلی که قرار است فضای همکاری داشته باشیم این روند سازنده نیست.

وی با انتقاد از تحریمهای آمریکا تاکید کرد: این رویکرد سازنده نیست و آن را خلاف حسن نیت میدانیم و در حال حاضر نیز در حال بررسی هستیم و عمل لازم را اتخاذ میکنیم.

یادآور میشود، تیم مذاکره کننده هستهای ایران که از روز چهارشنبه در وین مذاکرات کارشناسی را با 1+5 آغاز کرده بود شب گذشته مذاکرات را ترک کرد.

در همین زمینه منابع مطلع نیز گفتهاند که مذاکرات به دلیل تحریم های جدید آمریکا از سوی هیأت ایرانی متوقف شده است. تیم مذاکره کننده ایران به دلیل عدم تعهد آمریکا به توافق مذاکرات را در این مرحله متوقف کرده و به پایتخت باز میگردد.

بر اساس توافقنامهای که ایران با کشورهای 1+5 در ژنو داشتند، اعمال هر گونه تحریم جدید بر علیه ایران باید متوقف شود و اعمال تحریمهای جدید آمریکا علیه شرکتهای ایرانی کاملا بر خلاف این توافقنامه است.

مسئولان ایرانی پیش از این نیز بارها اعلام کرده بودند که هیچ اعتمادی از سوی ملت ایران به آمریکا وجود ندارد و در صورتی که آمریکا به تعهدات خود پایبند نباشد ایران روند همکاریها را قطع خواهد کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار