در دیدار با نخست‌وزیر سوریه؛

ولایتی: امروز سوریه در وضعیتی به مراتب مقتدرتر از گذشته قرار دارد

مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری امروز (شنبه) پس از دیدار با رییس‌جمهور سوریه با نخست‌وزیر این کشور نیز دیدار و دو طرف درباره توسعه همکاری‌ها بحث و تبادل نظر کردند.
کد خبر: ۸۱۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ - 07May 2016

ولایتی: امروز سوریه در وضعیتی به مراتب مقتدرتر از گذشته قرار دارد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ علی اکبر ولایتی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با نخستوزیر سوریه گفت: امروز سوریه در وضعیتی به مراتب مقتدرتر از گذشته قرار دارد و یقین داریم با پایمردی دکتر بشار اسد، دولت و ملت سوریه که در طول پنج سال گذشته در برابر این جنگ نابرابر مقاومت کردهاند، پیروزی برای محور مقاومت تحقق خواهد یافت.

او تصریح کرد: اراده جمهوری اسلامی ایران گسترش همکاریها در تمام زمینهها با کشور دوست و برادر سوریه بوده و امیدواریم بسترهای لازم در این خصوص فراهم شود و در حوزه سیاسی نیز از همه ظرفیتها بهرهبرداری خواهیم کرد.

در ابتدای این دیدار وائل الحلقی، نخستوزیر سوریه ضمن خوش آمدگویی و خیر مقدم به ولایتی و هیات همراه گفت: باید از تلاشهای مثبت جنابعالی در ارتباط با سوریه تشکر کنم و با توجه به جایگاه شما به عنوان مشاور مقام معظم رهبری، در گسترش روابط بسیار تاثیرگذار هستید و باید از طریق شما تشکر ویژه داشته باشم از ملت ایران، مقام معظم رهبری، دولت و همه مسوولان عالی ایران که از ملت و دولت سوریه حمایت میکنند و خودشان را در بحران سوریه شریک میدانند.

وی افزود: سوریه علاوه بر تلاش و مبارزه در حوزه نظامی باید در زمینههای سیاسی و اقتصادی نیز مبارزه و تلاش کند و امیدواریم با کمک و حمایت جمهوری اسلامی ایران به ویژه در ارتباط با همکاریهای اقتصادی بتوانیم برنامهریزی و اقدام کنیم.

در ادامه این دیدار درباره همکاریهای بین دو کشور و به ویژه زمینههای همکاریهای اقتصادی و تجاری دوجانبه که مورد توافق قرار گرفته و همچنین تحولات منطقهای و میدانی بحث و تبادل نظر انجام شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار