دادستان کل کشور مطرح کرد:

پایبندی به رساله حقوق امام سجاد جامعه آرمانی را محقق می کند

دادستان کل کشور گفت: اگر انسان ها در زندگی خود به رساله حقوق امام سجاد پایبند باشند، شاهد بوجود آمدن جامعه ای آرمانی خواهیم بود.
کد خبر: ۸۲۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ - 12May 2016

پایبندی به رساله حقوق امام سجاد جامعه آرمانی را محقق می کند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری ظهر پنجشنبه در همایش امام سجاد (ع) محور وحدت امت اسلامی که همزمان با سالروز ولادت این امام بزرگوار در بندرعباس برگزار شد با بیان اینکه امام زین العابدین از عصر عاشورا بار سنگین امامت امت را به دوش گرفت، عنوان کرد: با توجه به شرایط خفقان و سختی که توسط بنی امیه در جامعه آن روز حاکم بود، آن حضرت در قالب دعا، معارف بلند، عمیق و ارزشمند و مطالب بسیار مهم را هم برای مردمان آن روز و هم برای آیندگان در قالب صحیفه سجادیه به یادگار گذاشت.

وی ادامه داد: صحیفه سجادیه کتابی در ردیف نهج البلاغه و قرآن کریم است که از نهج البلاغه به عنوان اخ القرآن و از صحیفه با عنوان اخت القرآن نام برده می شود زیرا محتوا و معارفی که در نهج البلاغه از زبان مولی الموحدین حضرت علی (ع) و در صحیفه از زبان امام سجاد بیان می شود نه در عرض، بلکه در طول، پس از قرآن قرار گرفته است.

دادستان کل کشور افزود: رساله حقوق یکی دیگر از آثار گرانبها و ارزشمند امام سجاد(ع) است و این امام بزرگوار همه آن چه را که انسان در طول زندگی خویش به آن نیاز پیدا می کند در رساله حقوق ارائه کرده است.

حجت الاسلام منتظری تصریح کرد: در این کتاب ۵۰ حق، از حقوقی که متوجه انسان است مطرح شده است و اگر انسان ها در زندگی خود به این حقوق پایبند باشند، شاهد بوجود آمدن جامعه ای آرمانی خواهیم بود.

وی گفت: خدا، امامت و رهبری، حکومت، مسائل شخصی، اجتماعی، خانوادگی، تربیتی، اقتصادی، داد و ستد و ... از موارد مطرح شده در رساله حقوق امام سجاد است و اگر این کتاب مورد توجه قرار گرفته بود در جامعه شاهد پایمال شدن حق در هیچ بخشی نبودیم . مناسب است اقشار مختلف مردم، این مجموعه ارزشمند را با در نظر گرفتن معانی و ترجمه فارسی آن با دقت مطالعه کنند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه رعایت حقوق و منافع عامه مردم یکی از مواردی است که با چالش و آسیب روبرو است و متولی و متکفل مشخصی نیز ندارد، اظهار داشت: از حدود ۴۰ روز گذشته که به سمت دادستان منصوب شده ام شاهد از بین رفتن حقوق مردم در حوزه های مختلفی مانند منابع طبیعی، جنگل، دریا، اقتصادی و بانکی و دیگر بخش ها بوده ام.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به غنای کتاب رساله الحقوق امام سجاد(ع) گفت: اگر این کتاب را در یک سو و منشور حقوق بشر سازمان ملل را در سوی دیگر قرار دهیم، مشاهده می شود رساله الحقوق از چنان جایگاه بالاتر و کامل تری برخوردار است که می توان گفت با منشور حقوق بشر قابل مقایسه نیست.

وی بسیاری از مسائل جامعه را ناشی از رها بودن فضای مجازی دانست و تاکید کرد: خانواده ها و فرزندان به شدت در خطر هستند و افزایش طلاق و مشکلات اخلاقی و جرائم به دلیل نادیده گرفتن حقایق فضای مجازی است.

دادستان کل کشور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه قاچاق کالا یک تهدید و آسیب جدی دانست که عده ای در سطوح مختلف از آن بهره مند می شوند، اضافه کرد: نمی توان تصور کرد چندین کانتینر کالای قاچاق وارد کشور شود و از گمرک هم عبور کند و همه نسبت به آن بی تفاوت باشد.

حجت الاسلام منتظری خاطرنشان کرد: استان هرمزگان یکی از مبادی قاچاق کالاست که برای مقابله با این پدیده در استان برنامه ای تعریف شده که در حال کامل شدن است و دادستان استان باید برای برخورد با این بلا و آسیب عزم خود را جزم کند.

وی پیگیری خط القای اختلاف بین بخش های مختلف حکومت را از اهداف دشمنان نظام اسلامی و رسانه های وابسته به آنها دانست و افزود: این رسانه ها کلمات و نکاتی را از سخنان مقام معظم رهبری و مسئولان اجرایی انتخاب کرده و در کنار هم قرار می دهند تا بگوید بین آنها اختلاف وجود دارد.

دادستان کل کشور تاکید کرد: در بیان واقعیت های جامعه باید نیمه خالی و پر لیوان هر دو بازگو شود تا خلاف عدل و انصاف نباشد و تنها نیمه خالی را دیدن موجب ناامیدی می شود که ابزار شیطان است و ندیده گرفتن مشکلات نیز زمینه غرور و آسیب های بعدی را فراهم می کند.

 منبع:مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار