هجوم گرد و خاک و کاهش دید در تهران

رئیس مرکز مدیریت حوادث سازمان مدیریت بحران گفت: نیروهای مدیریت بحران به دلیل رگبار باران، احتمال آب گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در آماده باش کامل قرار دارند.
کد خبر: ۸۳۴۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴ - 20May 2016

هجوم گرد و خاک و کاهش دید در تهران

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،مهدی رحمتی نژاد رئیس مرکز مدیریت و اطلاعات حوادث سازمان مدیریت بحران در خصوص  هشدار هواشناسی و آماده باش نیروهای مدیریت بحران، اظهار داشت: امروز نیروهای مدیریت بحران در استانهای گیلان، تهران، البرز، سمنان، خراسان شمالی،  گلستان، مازندران و شمال آذربایجان شرقی به دلیل هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانهها  و مسیلها در آماده باش کامل قرار دارد.

وی ادامه داد: وزش باد شدید از بعد از ظهر امروز در استانهای تهران، البرز، قم، سمنان و شمال اصفهان منجر به ایجاد گرد و خاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این منطقه خواهد شد که نیروهای مدیریت بحران این مناطق را به آمادگی در جهت مقابله با خسارات احتمالی واداشته است.

رئیس مرکز مدیریت و اطلاعات حوادث سازمان مدیریت بحران در خصوص دیگر جزئیات هشدار هواشناسی و آمادگی نیروهای این ارگان، تصریح کرد: استانهای گیلان، تهران، البرز، مازندران، گلستان، قزوین، سمنان، خراسان شمالی، اصفهان و ارتفاعات کرمان، امروز شاهد رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهند بود که باز نیروهای ما در این استانها با تجهیزات کامل اعلام آمادگی کردهاند.  

وی ادامه داد: هشدار هواشناسی مبنی بر بارش رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی، احتمال وقوع صاعقه و سیلاب ناگهانی موقت را در این شرایط به ویژه در نقاط  کوهستانی و درههای پر شیب استانهای مذکور تحت الشعاع قرار داده است.

رئیس مرکز مدیریت و اطلاعات حوادث سازمان مدیریت بحران، تاکید کرد: از توقف و  برپایی چادر در حاشیه رودخانه ها، تردد غیر ضروری با خودرو، انجام فعالیتهای ورزشی مانند صعود کوهستانی به سبب وقوع صاعقه و سیلاب در رود درهها در جهت کاهش خسارات خودداری کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران
 

نظر شما
پربیننده ها