فرحنازکلانتری در گفت‌و‌گو با دفاع مقدس:

اربعین حسینی مظهر عزت و عظمت نهضت عاشورایی است

کار‌شناس فرهنگی و مذهبی گفت: اربعین حسینی مظهر عزت، اقتدار، شکوه و عظمت نهضت حسینی و همچنین پیام آور ایستادگی و مقاومت در راه حق و ایستادن در مقابل ستمگران و حاکمان فاسد است.
کد خبر: ۸۳۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴ - 23December 2013

اربعین حسینی مظهر عزت و عظمت نهضت عاشورایی است

فرحناز کلانتری کارشناس فرهنگی و مذهبی در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت عاشورایی و قیام امام حسین (ع) است چرا که مردم آموخته اند نباید زیر بار زور و ظلم بروند و در این راه فرزندان خود را تقدیم انقلاب کردند.

وی با اشاره به حضور و تاثیر حضرت زینب(س) در زنده نگهداشتن نهضت حسینی، تصریح کرد: حضرت زینب (س) با تمام مصائب و مشکلاتی که با آن مواجه شدند هرگز از بیان رسالت خود غافل نشدند و تمام حقانیت واقعی کربلا را به گوش مردم و حاکمان وقت آن زمان رساند.

کلانتری افزود: خطبه حضرت زینب(س) در مجلس یزید سبب شد تا نه تنها مردم آن دوران بلکه انسانها در سراسر تاریخ وعالم ازعمق فاجعه مطلع شوند و مظلومیت خاندان پیامبر بر همه آشکار شود.

وی با بیان اینکه خطبه حضرت زینب (س) باعث رسوایی یزیدیان و حاکمان وقت شد، خاطر نشان کرد: اسرای کربلا با همه سختیهایی که بر آنها وارد شد هرگز در برابر دشمنان اظهار عجز، ناتوانی و شکست نکردند و این بزرگترین درس برای انسانها در ادوار تاریخ است.

این کارشناس فرهنگی و مذهبی اذعان داشت: در دوران هشت سال دفاع مقدس ملت ایران نیز با درس گرفتن از قیام حسینی و نهضت عاشورایی راه خود را یافتند و هرگز در برابر زورگویان و ظالمان سر خم نکردند و پشتیبان ولایت فقیه هستند و تا ابد نیز خواهند بود.

فرحناز کلانتری ادامه داد: نهضت عاشورا و اربعین حسینی بهترین و بزرگترین الگو و درس زندگی برای همه مردم در هر سنی است تا بتوانند با تحمل مشکلات عزت خود را حفظ کرده و در هر پست و مقامی از انجام رسالت خود دست برندارند و در مقابل توطئه دشمنان همانند همیشه ایستادگی کنند.

وی همچنین اظهارداشت: اربعین حسینی زمانی مناسب برای تفکر و تامل در راستای پی بردن به حقیقت عاشورایی است تا بتوان با داشتن الگویی مطلوب از این واقعه برای طی کردن حرکت در مسیر عدالت خواهی گام برداشت.

کلانتری افزود: اربعین حسینی در حقیقت روز تقویت ایمان است چرا که مصیبت عاشورا دردناکترین مصائب و ستمی است که در حق فرزندان رسول خدا (ص) در طول تاریخ روا شده است.

این کارشناس فرهنگی ومذهبی با اشاره به نقش نماز در قیام حسینی گفت: امام حسین (ع) در روز عاشورا و اوج حضور دشمن، نماز را ترک نکرد و این عمل امام بزرگترین درس برای همه مردم به ویژه نسل جوان است تا بدانند اهمیت نماز به حدی است که در آن روز پرحادثه نیزآن بزرگوار دست از عبادت و نماز برنداشتند.

وی در ادامه این اظهار داشت: امام حسین (ع) در روز عاشورا موضوع نماز، زکات و امر به معروف و نهی از منکر را به بهترین شکل نشان دادند تا برای همیشه و در طول تاریخ آموزهای برای ملتها در سراسر جهان باشد و امروز نیز اینگونه موارد و موضوعات باید در مسیر زندگی ما مورد توجه قرار گرفته و آنها را به کار بگیریم.نهضت امام حسین (ع) در واقع چراغی روشن و هدایتگر در همه ادوار است و عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز بر گرفته از آرمانهای حسینی است.

کلانتری افزود: اربعین در فرهنگ پربار تشیع جایگاه ویژهای دارد و روز زنده نگه داشتن قیام امام حسین (ع) است و ائمه اطهار (ع) همواره به بزرگ داشتن این روز اهتمام ویژهای داشتهاند وما نیز امروز باید ادامهدهندگان راه فرزندان حضرت زهرای مرضیه(س) در رسیدن به این هدف والا باشیم.

وی تاکید کرد: اربعین حسینی مظهر عزت، اقتدار، شکوه و عظمت حسینی و همچنین پیام آورایستادگی و مقاومت در راه حق و در مقابل ستمگران و حاکمان فاسد است.

این کارشناس فرهنگی ومذهبی در پایان اظهار داشت: برگزاری مراسم اربعین حسینی ازاهمیت خاصی برخوردار است اما جوانان در کنار برگزاری مراسم عزاداری باید دست از مطالعه برندارند و در زمینه قیام امام حسین (ع) و حوادث کربلا و نهضت عاشورایی حتما مطالعاتی را داشته باشند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
لیلا شهبازی
|
-
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
0
0
با سلام. مطلب جامع و خوبی بود. اگر می شود با توجه به رویکرد خبرگزاری شما در طول سال نیز راجع به نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) بیشتر کار شود تا مردم آگاه ‌تر شوند.
نظر شما
پربیننده ها