حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی:

سهمیه استخدامی خانواده‌های ایثارگران باید به طور دقیق رعایت شود/معضلات بیکاری خانواده‌های ایثارگران رفع می‌شود

نماینده ولی فقیه و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: طبق قانون ۲۵ درصد از سهمیه استخدامی دستگاه‌ها، مختص خانواده‌های ایثارگران است که باید به طور دقیق رعایت شود.
کد خبر: ۸۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶ - 26December 2013

سهمیه استخدامی خانواده‌های ایثارگران باید به طور دقیق رعایت شود/معضلات بیکاری خانواده‌های ایثارگران رفع می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از ایرنا، محمدعلی شهیدی چهارشنبه شب در برنامه گفتوگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با بیان اینکه ۶۰ هزار نفر از فرزندان ایثارگران بیکار هستند، افزود: در تلاش هستیم تا با راههای متنوع و قانونی مشکلات بیکاری خانوادههای ایثارگران را حل کنیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به این سوال که چرا لایحه جامع ایثارگران اجرا نمیشود، اظهار کرد: بخشی از این قانون در مرحله اجراست اما بخشی دیگر نیز به علت بار مالی داشتن اجرا نمیشود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در همین زمینه از دولت خواستهایم تا در حد امکان برای اجرای بخشی از این قانون منابع لازم را در اختیارمان قرار دهد.

شهیدی همچنین با اشاره به مطالبات ایثارگران، افزود: بدهی بنیاد به ایثارگران زیاد است اما دولت با در اختیار دادن نیروگاه دماوند و زاگرس کرمانشاه به بنیاد سعی در پرداخت مطالبات ایثارگران از طریق فروش سهام و یا فروش اصل این دو شرکت کرده است.

وی گفت: البته موفق شدیم با فروش پتروشیمی خلیج فارس ۱۱۰۰ میلیارد ریال از مطالبات ایثارگران را پرداخت کنیم.

شهیدی درباره روشهای پرداخت هزینههای درمان ایثارگران نیز افزود: پرداخت هزینه درمان ایثارگران به روش نقدی و چکی صورت میگیرد.

رییس بنیاد شهید و امورایثارگران در ادامه درباره مناسب سازی قبور مطهر شهیدان هم اظهار داشت: در سال ۹۱ و ۹۲ دولت برای این اقدام مهم بودجه در نظر گرفته بود اما هیچ مبلغی تخصیص داده نشد که باعث شد تا از بودجه بنیاد برای مناسب سازی تعدادی از قبور مطهر شهدا اقدام کنیم.

وی افزود: امیدواریم تا پایان سال بخش قابل توجهی از قبور مطهر شهدا مناسب سازی شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: در این اقدام مهم صداوسیما و رسانهها میتوانند به بنیاد شهید کمک شایانی نمایند که بر همین اساس ۲۲ اسفندماه به عنوان روز شهید انتخاب شده است.
نظر شما
پربیننده ها