«عبدالباری عطوان» بررسی کرد؛

چرایی انتقال حملات تروریستی «داعش» به قلب «آمریکا»/ نظریه داعش تایید شد

بیعت «عمر متین» با داعش قبل از حمله به پارتی شبانه در اورلاندوی آمریکا، نشان‌دهنده لبیک به دعوت «العدنانی» سخنگوی این گروه در خصوص حملات تروریستی در غرب جهت انتقام گرفتن از دخالت‌های نظامی آنها در عراق و سوریه است.
کد خبر: ۸۷۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷ - 13June 2016

چرایی انتقال حملات تروریستی «داعش» به قلب «آمریکا»/ نظریه داعش تایید شد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته عرب در سر مقاله روزنامه رأیالیوم چاپ لندن پیرامون حادثه تروریستی در اورلاندوی آمریکا نوشت: بیعت «عمر متین» با داعش به خاطر اطاعت از پیامبر اسلام، قرآن کریم و خلفای راشدین قبل از حمله به باشگاه همجنسگرایان در اورلاندوی آمریکا، نشاندهنده لبیک به دعوت «العدنانی» سخنگوی داعش در خصوص حملات تروریستی در غرب جهت انتقام گرفتن از دخالتهای نظامی آنها در عراق و سوریه است.

انتخاب باشگاه همجنسگرایان و خرید اسلحه چند روز قبل از اجرای این حمله تروریستی نشان میدهد که عمر متین هدفاش برنامهریزی شده بود؛ چراکه این حمله 50 کشته و دهها مجروح بر جای گذاشت.

«باراک اوباما» این حمله را تنفرآمیز و بیسابقه در تاریخ آمریکا عنوان کرد؛ ولی اشارهای به نحوه پاسخ دادن به این فاجعه نکرد. هرچند نیاز به گفتن ندارد، چراکه نیروهای ویژه آمریکا در نبرد فلوجه، رقه و منبج علیه داعش مشارکت دارند و پوشش هوایی لازم را در این عملیاتها فراهم میکنند.

لبیک عامل فاجعه اورلاندوی آمریکا به ندای العدنانی اهمیت زیادی دارد؛ این اقدام تاییدی بر نظریه وجود «هستههای مخفی» یا «گرگهای تنها» داعش در اکثر کشورهای غربی است که هر لحظه آماده اجرای دستورات هستند؛ لذا باید منتظر عملیاتهای این شکلی در آینده نیز باشیم.

داعش به سرعت مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و اعلام کرد که عامل عملیات وابسته این گروه است و خطاب به آمریکاییها گفت: "شما ما را در عراق و سوریه میکُشید و میخواهید ما را قلع و قمع کنید و ما هم پاسخ شما را در قلب کشورتان میدهیم و در آینده نزدیک منتظر عملیاتهای زیادی باشید."

این مسئله یک چالش است و نشان داد که حملات نظامی و عملیات اطلاعاتی نمیتواند داعش را کنترل کند و داعش هماکنون در بیش از 9 کشور در اقصینقاط جهان نیروها و پایگاههای خود را مستقر کرده است.

در صورتی که فاجعه خونین اورلاندو موجب شود که ترامپ به کاخ سفید برسد، نهتنها مسلمانان بلکه همه جهان متضرر خواهد شد؛ چراکه نفرت آمریکاییها در اینصورت از جهان عرب و مسلمانان وارد مرحله جدیدی خواهد شد.

جواب دادن به تفکرات رادیکال با همان تفکرات منطقی نیست؛ چراکه سازش و تعامل از ارزشهای همزیستی است. فردی که به باشگاه همجنسگرایان در اورلاندا حمله کردهاست، نماینده مسلمانان و تفکرات آنها نیست؛ همچنین فردی که ساختمان دولتی را در اوکلاهوما چند سال پیش منفجر کرد نیز نماینده همه آمریکاییها و تفکرات مسیحی نیست. اما کسی که به عراق حمله کرد و آن را تحت اشغال قرار داد، رئیس جمهوری است که عموم مردم آمریکا آن را انتخاب کردهاند.

جنایتی که عمر صادق متین مرتکب شد، شدیدترین عملیات تروریستی است و هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد. اما آمریکاییها باید متذکر شوند که ما اعراب و مسلمانان قربانیان سیاستها و دخالتهای نظامی آنها در منطقه هستیم. جنگندههای آمریکایی هماکنون کشورهای ما را به بهانه مبارزه با تروریسم هدف قرار میدهند و هزاران بیگناه را به کام مرگ میکشانند.

نظر شما
پربیننده ها