نفیس‌ترین قرآن جهان اسلام رونمایی شد + عکس

نفیس‌ترین قرآن جهان اسلام حاصل تلاش 18 ساله هنرمندان اصفهانی و آراسته به برلیان و یاقوت همزمان با افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت در تهران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.
کد خبر: ۸۷۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵ - 14June 2016

نفیس‌ترین قرآن جهان اسلام رونمایی شد + عکس

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، روابط عمومی استانداری اصفهان روز سه شنبه اعلام کرد: کتابت نفیس ترین قرآن جهان با عنوان 'گنج آسمانی' به خط ثلث حدود هفت سال طول کشیده و با تائید آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی(از مراجع عظام تقلید)، نگارش و اعرابگذاری شده است.

کاغذ این قرآن دست ساز با استفاده از طلا، زرافشانی شده است.

در هر صفحه این کتاب، استاد مجید صادق زاده از شاگردان استاد محمود فرشچیان 176 تذهیب اختصاصی انجام داده است.

در پشت همه صفحات قرآن نیز اسماء الهی طراحی شده و جلد آن از جنس نقره و مُزین به یکهزار و 400 نگین برلیان و یاقوت کبود است.

رسول معتمدی مدیر پروژه، مهدی و مهرداد جان فزا سرمایهگذار و مجید صادق زاده مدیر تذهیب پروژه کتابت نفیسترین قرآن جهان اسلام محسوب می شوند.

از اساتید خالق این اثر فاخر دینی می توان به استاد رضا قادران(قلمزنی)، استاد محمد علی ساعی(قلمزنی)، استاد صادق زاده(تذهیب) و استاد غلامرضا ماهرویی (خطاط) اشاره کرد.

هزینه تهیه و ارائه این اثر هنری که استاد فرشچیان آن را اثری نفیس و ماندگار توصیف کرده، بالغ بر شصت میلیارد ریال برآورد شده است.

استاندار اصفهان در مراسم رونمایی از این کتاب گرانبها گفت: اصفهان با قدمت پنج هزار سال بعنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، شهر جهانی صنایع دستی، شهر علم و دیانت و ذوق و هنر و شهر گنبدهای فیروزه ای و مناره های بلند اذان شناخته شده است.

رسول زرگرپور با اشاره به اینکه اصفهان بهعنوان مهد قرآن کریم است، افزود: مردم خداجوی اصفهان حافظ قرآن کریم و هنرمندان این دیار نگارگر آیات قرآن کریم هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز در استان اصفهان یکهزارو 200 مرکز قرآنی مردمی در قالب موسسات قرآنی فعالیت می کنند، اظهار کرد: در این شهر 15 هزار قرآن آموز در حال حفظ و یادگیری قرآن و سه هزار نفر نیز حافظ کل قرآن هستند.

استاندار اصفهان افزود: رونمایی از این کتاب آسمانی توسط نگارگران و هنرمندان خوش ذوق دیار نصف جهان نشان دهنده اوج هنر، ذوق،طراوت و لطافت روح مردم اصفهان است.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت به وسعت 50 هزارمتر مربع در قالب چهار بازارچه و قریب به 600 سالن و غرفه از دیروز(دوشنبه) در تهران برپا شد.

نظر شما
پربیننده ها