حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد:

قدرت‌های جهانی و 5+1 در مقابل استقامت ملت ایران وادار به خضوع شدند

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در 9 دی، پایداری و استقامت همراه با ایمان و بصیرت وجود نداشت، امروز ایران شاهد این اقتدار و امنیت نبود.
کد خبر: ۸۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴ - 31December 2013

قدرت‌های جهانی و 5+1 در مقابل استقامت ملت ایران وادار به خضوع شدند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابیفرد، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در مراسم تدفین پیکر ۵ شهید گمنام در میدام امام حسین (ع) تهران، با تسلیت سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، اظهار کرد: حضور پرشور، با بصیرت و هوشمند گلگونکفنان پیرو عاشورا در میدان امام حسین (ع) نماد تجلی تفکر عاشورا در متن جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: علامت اهل ایمان، دلهای نورانی به یاد خدای سبحان است. دلهایی که با یاد حضرت حق حیات داشته و در محضر خدای سبحان در مقام بندگی قرار دارند و نه در مقام معصیت.

ابوترابیفرد تصریح کرد: بصیرت در سایه قلب پاک و نورانی و در سایه عزم سیاسی ملت ایران تجلی یافته و چنین بصیرتی برگرفته از ایمانی است که که در حیات فردی، خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ملت اسلام ظهور دارد.

وی با بیان اینکه تمام دستآوردهای اسلام و انقلاب اسلامی مرهون ایمان، بصیرت، صبر و استقامت است، خاطرنشان کرد: امام حسین مجتبی (ع) میفرمایند هرگز به آرزوهای درست و منطقی خود نمیرسید مگر در سایه صبر و استقامت در برابر سختیها.

ابوترابیفرد افزود: چنانچه صبر و استقامت مادران شهدا و ایثار فرزندان سلحشور این مادران و قدمهای مجروح جانبازان و صبر و استقامت آزادگان نبود، امروز ایران در اوج اقتدار سیاسی و قلههای بلند امنیت قرار نداشت. شما در سایه صبر در سختیهای دفاع مقدس که یک تهدید بزرگ برای امت اسلام بود آن را به یک فرصت طلایی برای تبدیل ایران به نماد قدرت اسلام و آزادی مردم عراق از زیر پوتینهای صدام و لشکر زرهی آمریکا تبدیل کردید.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن بعد از چشیدن طعم تلخ شکست در دوران دفاع مقدس، فشار و تحریم اقتصادی را در دستور کار قرار داد، تاکید کرد: بیش از یک دهه صبر و استقامت در برابر تحریمهای دشمن، راه را برای اقتدار امروز فراهم کرد تا امروز نظام سلطه و دنیای استکبار، ۱+۵ و به اصطلاح قدرتهای بزرگ جهانی وادار به خضوع شوند و زمینه را برای یک گفتوگوی با عزت و اقتدار برای ایران به وجود بیاورد.

ابوترابیفرد در بخش دیگر صحبتهای خود با اشاره به حماسه نهم دیماه ۸۸ اظهار داشت: اگر در ۹ دی، صبر، پایداری و استقامت گرهخورده با ایمان و بصیرت و شعار برآمده از ایمان در برابر استکبار جهانی و مزدوران داخلی و فتنهگران وجود نداشت، امروز تهران شاهد این اقتدار و امنیت نبود.

وی افزود: اگر ۹ دی شکل نمیگرفت، قطعا حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ۹۰ در اوج امنیت و عزت شکل نمیگرفت. اگر ۹ دی راه را برای شکسته شدن توطئههای بیگانگان هموار نمیکرد، حماسه سیاسی ملت در ۲۴ خرداد ۹۲ با حضور ۷۳ درصد از ملت هوشمند، بصیر و متعهد ایران در انتخابات ریاست جمهوری به نمایش گذاشته نمیشد. آنچه مسیر این پایداری و ایستادگی است را حضرت علی (ع) تبیین نموده و فرموده است مردم آگاه باشید وحدت سیاسی بر محور پیشگامی و امامت امام عادل که زمینه شکلگیری یک نظام سیاسی مقتدر را فراهم میآورد، نعمت گرانبهایی است که ارزش آن را هیچ هوشمندی نمیتواند برآورد کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: این دستاورد ارزشمند نظام سیاسی است که اقتدار خود را از حضور امام و پیشوای عادل هوشمند و شجاع در برابر استکبار و متواضع در برابر ملت به دست آورده است. دیروز امام بزرگوار عمود خیمه انقلاب، و ریسمان وحدت ملت ایران رمز پیروزی بر استکبار بود و امروز خلف صالح او، پیشوای عادل، هوشمند، اسلامشناس و فقیه حضرت آیتاللعظمی خامنهای دامت برکاته رمز این اقتدار است.

وی با اشاره به اینکه رمز اقتدار ملت ایران، رهبری صالح برآمده از آموزههای دینی و امت وفادار و بصیر است، افزود: رمز موفقیت ایران در این گوهرهای گرانبهاست. همه هوشمندان و چهرههای سیاسی وفادار به نظام در سایه توجه به این ۲ رکن کلیدی یعنی جایگاه رهبری و ملت وفادار و هوشمند در کنار رهبری موفقیت را جستوجو کنند و برای تحکیم این دو رکن از تمام ظرفیت خویش بهره بگیرند.

ابوترابیفرد در ادامه تصریح کرد: نظامی که ارکان و منافع نامشروع نظام سلطه را مورد تهدید قرار داده است برای آنان خطری بزرگ است و آنان همیشه سرستیز با نظام برآمده از اسلام دارند. ما باید با هوشمندی، درایت و بصیرت همیشه توطئههای استکبار را رصد کنیم و با دقت و گامبهگام در مسیری که رهبر انقلاب اشاره میکند گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه دولتمردان باید از تجربههای سیاسی گذشته پند بگیرند، خاطرنشان کرد: مسیر اقتدار ملت بزرگ ما از مسیر شناخت جایگاه فاخر رهبری و تحکیم پیوندهای استوار امت با امام خویش میگذرد. هر چهره سیاسی و هر مدیری که در جهت مخالف این اصل کلیدی قدم بر دارد، قطعا در جهت منافع بیگانه سخن گفته و گام برداشته است. ملت بزرگ ایران به عزم ملی و اراده جمعی نیاز دارد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در سایه عزم و اراده ملی مسیر عزت و اقتدار ملت ایران هموار میگردد، خاطرنشان کرد: شهدای عالیقدر ستارههایی هستند که راه این عزت را به ما نشان میدهند. ۵ شهیدی که امروز گام خود را بر دیدگان ما نهادهاند آمدند تا میدان امام حسین (ع) را با خونهای مطهری که از عاشورا الهام گرفتهاند، این راه را نشان دهند.

وی در پایان گفت: مردم با خدای خود پیمان ببندد و همیشه در کنار ارزشهای اسلام استوار و مقاوم بمانند. باید مزار شهدا را با رفتار و اخلاق خویش به یک مزار نورانی و ارزشهای متعالی دینی تبدیل کنیم و از امروز میدان امام حسین (ع) باید به معنی واقعی کلمه نماد عاشورا و مکتب امام حسین (ع) باشد.

نظر شما
پربیننده ها